Is het geen goede actie om een samenkomst te organiseren waarbij we allemaal onze vintage Seiko’s meenemen? En de onderdelen die we in de diverse laden en bakjes hebben.
Kunnen we bij elkaar kijken wat voor banden we op wat voor modellen hebben zitten, ideeën opdoen, dingen ruilen, weetjes uitwisselen, noem maar op.
Waarom alleen Seiko’s,maak er een algemene vintage day van en je krijgt een mooie variatie van merken.
En mocht ik tijd hebben,doe ik graag mee mits ik niet hoef te werken of het aan de andere kant van het land gehouden wordt.
Is voor een broekie(horlogeweetjes,niet de leeftijd helaas) als ik erg leerzaam.
Leuk idee.
Ik herinnerde dat een soortgelijk idee al eens eerder heeft gespeeld. Even gezocht en gevonden: was toen ook jouw idee en op bijna dezelfde datum maar dan een jaar geleden.
Wacht gespannen de datum af.
Datum prikken graag ruim van te voren, werk namelijk onregelmatige diensten en moet vrije dagen ruim inplannen.
Of aansluitend aan Rikketik,ergens hapje eten en daarna als desert avondje klokkies smullen:)
Mijn intuïtie fluistert me in dat dit een goed plan is. (tu)
En of het nou alleen voor Seiko-vintages is of ook voor vintages van andere merken, maakt me niet eens zoveel uit.
Op zich zijn er velen die dit een goed idee vinden, echter gebeurd er weinig. Het zou te betreuren zijn als dit initiatief voor de tweede maal een vroegtijdig einde kent.
In de prachtige Betuwe waar ik woon ( centraal gelegen in het land) zijn er diverse dorpshuizen waar je voor een schappelijke (denk ik ) prijs een zaal kunt huren. Zou het haalbaar zijn dit eens te proberen ? Zaalhuur zou opgebracht moeten worden door deelnemers, bezoekers (niet forumleden?) en eventuele sponsors. De catering is dan voor dat dorpshuis.Ik dacht zelf aan de periode eind oktober, begin november.Ik ben best bereid hier en daar eens een prijsopgave te vragen, als jullie meedenken over de invulling van het concept. Steekwoorden: kleinschalig, betaalbaar, gezellig en een hoge kans om te scoren wat je zoekt. Je kunt natuurlijk Seiko als thema nemen, maar iets breder mag ook. Ik hoor graag jullie mening, ondertussen informeer ik naar beschikbaarheid en prijs.
groets
rombo
Ik blijf het een idee vinden het tijdens de algemene meeting te doen. Die is in dezelfde periode, een lokatie is er al en er komen nog wat meer mensen (meestal tussen de 30 en 40). Misschien zou je het vintage gedeelt een uur eerder kunnen laten beginnen. En het kost niets.
De naam is Justin, sinds jaar en dag verzamelaar van vintage horloges, via een gast(ik run een klein hotel in valkenburg lb) kreeg ik deze website. Het horloge virus dat al enkele jaren sluimerde/stillag kwam in alle hevigheid weer terug!
Gisteren de 'oudjes"van stal gehaald en ik ben weer helemaal verkocht…
Als er een plaats bekend is voor een vintage bijeenkomst dan zou ik er graag naartoe komen.Ook is het mogelijk het bij ons in het hotel te doen…al is Valkenburg in het diepe zuiden en niet voor iedereen makkelijk te bereiken…Als het mag plaats ik de komende tijd wat foto’s van mijn schatjes om met jullie hulp wat meer te weten te komen over herkomst en dergelijke. Alvast een fijne dag!
En tempus fugit…
Ja, eigenlijk is het idee van Henrik het meest simpel uit te voeren en er zijn geen kosten die gemaakt moeten worden. Laten we daar dan maar voor gaan.
rombo