Fotoreview: 1st gen MN strap versus Zuludiver French style

Tja …

:joy:

Remco stelt iets over een patent. Ik stel daar een vraag over. Hoezo een stelling onderbouwen? Ik snap je niet.

Afzeiken wordt vaker gedaan bij tegengas en/of kritische vragen. Dat siert jullie niet. Jammer.

2 likes

@TimeLapse, ik stel helemaal niks, ik constateer slechts het volgende:

The Erika’s Originals MN™Strap Is Patented Worldwide. MN™Strap Is A Registered Trade Mark. Erika’s Originals and the Anchor Stitch are registered trade marks. Copyright © Erika’s Originals 2018

Dat mag je als “tegengas” of “afzeiken” ervaren, maar het zijn gewoon feiten. Dus geen meningen, feiten. Kan er niks aan doen. Dat de Watchgecko’s en Ali’s van deze wereld zich er geen reet van aantrekken, hé… don’t shoot the messenger. :sunglasses:

Ga me nou niet vragen om het patent enzo. Dat hebben we echt al vaker besproken.

Dat weet ik, alleen lijk jij dat wat lastig te accepteren te vinden.

Disclaimer: ik heb geen behoefte om Steinhart te verdedigen en heb veel waardering voor MN straps.

Pfffff. Doe eens rustig en lees beter. Ik bestrijd niet dat er misschien patenten zijn. Ik snap niet hoe een Bonafide bedrijf dan gepatenteerde artikelen op de markt kan brengen zonder dat de patenthouder dat kan voorkomen.

1 like

Ach, zo lang het niet regent. Maar ik steek bepaald niet onder stoelen of banken dat ik een ongelofelijke hekel heb aan bedrijven die schaamteloos kopieën van succesvolle producten, van hardwerkende ondernemers en bedrijven, op de markt brengen. Sorry.

Ben de rust zelve :beers: …zakje chips, lekker hoor.

1 like

Ik heb geen ervaring met de MN variant maar wel met de Zuludiver, daar ben ik gewoon tevreden over.
Voor 1 Erika koop je 3 Zuludivers, dat vind ik best een sterk argument…

4 likes

Is het ook en als je er tevreden over bent, gewoon doen! Each to its own. :slight_smile:

1 like

Ik waardeer het dat je voor zo’n kwetsbare doelgroep opkomt als in dit voorbeeld Rolex. Ik denk inderdaad dat Rolex het brood uit de mond wordt gestoten door Steinhart. :joy::innocent:

Even serieus weer; als Erika goed vastgelegde patenten heeft, is 1 brief van haar advocaat aan WG toch genoeg om de Zuludiver van de markt te krijgen?

2 likes

Oké.

Fair enough. Was niet duidelijk genoeg.

Jij stelt: ze heeft het niet zelf bedacht
Remco stelt: er is een patent
Jij stelt: hoe kan ze iets patenteren wat al bestond

Samenvattend: Je geeft aan dat het al bestond en dat zij het niet bedacht heeft.
Dan ben ik benieuwd wie er dan eerder is geweest.

Ik had vorige week zo’n MN strap om. Jeetje, wat moet je veel betalen voor zo’n elastisch stukje stof. De hardware is prima, maar het is flink overpriced. Wel lekker verdienen voor die meid.

Ik zou zelf voor eentje van Watchgecko gaan.

4 likes

Ik geloof niet dat ik iemand vandaag heb afgezeken hier.
Het ging/gaat om inhoudelijk iets…

Diep in mijn hart vind ik het een non discussie. Er is ook ooit voor het eerst een leren horlogebandje gemaakt…

Erika heeft iets wat al bestond verbeterd/aangepast en dat op de markt gebracht. Bijvoorbeeld WatchSteward deed dat geloof ik al iets eerder (niet helemaal zeker van). Ik vind het wat overdone om gelijk over kopieën te praten er vergelijkingen met Steinhart te maken. Leven en laten leven. Er is ruimte genoeg in de markt.

Bovendien (en dat is mij punt al de hele tijd) Erika is te duur en er zijn tot nu toe serieuze kwaliteits issues.

2 likes

FTFY

Ja toch? Doet ze goed! Misschien een idee als zij ze ook gewoon bij kopieerbedrijf Alibaba gaat bestellen, eigen logootje erop en hoppa voor 20 ekkies in je websjoppie. Briljant.

Toedels. :beers:

FTFY

Geloof ik niets van.
Jij zou gewoon gaan voor die graphic print nato’s.:smirk:

1 like

Die opmerking over usual suspects kwam op mij nogal vervelend over en is 100% betrekking en heeft weinig met inhoud te maken.

Jij hebt een boze dag vandaag.

2 likes

Komt door Boris! :rofl: :joy: