Nou he…
En zonder het sluit- en bandmechanisme waar Erika dus het patent voor heeft. Oh enne, ze is kennelijk ook zo slim geweest om de naam ‘MN Strap’ vast te leggen. Doet ze goed.
Maar ûh, ik wil niet boos worden ofzo … maar ging dit topic niet over de verschillen in kwaliteit enzo. Was toch een soort van review? De fotoreview zag er goed uit!
Sorry hoor Remco. Ik vind je een aardige gast, maar het begint nu wel een beetje betweterig/drammerig te worden.
Aangezien op elke slak wel zout gelegd kan worden, weer even wat inhoud.
Trademarks kan ik vinden:
https://trademarks.justia.com/owners/catharina-op-den-kelder-3629618/
Het patentnummer nog niet.
Misschien maar eens aan Erika vragen.
Ah dank, daar was het voor te doen.
Huh? Wie begon er off topic te gaan over patenten en kopie gedoe? Jij toch?
Ik draai hem ook even om. Mag dat?
Btw vind jou ook aardig hoor. Wat dat aangaat, lets agree to disagree. Dit gaat namelijk nergens meer over. Ik ben nu vooral benieuwd naar versie twee van de MN Strap en dat er ook goedkopere kopieën (mijn mening!) zijn, dat is mij inmiddels wel bekend.
Klopt!
Dat mag. En dat doe je wel vaker. Fijne avond nog.
Als laatste nog; met deze inhoudelijke genuanceerde reactie ben ik in dit leuke review begonnen vanavond. Daar is volgens mij nog niet inhoudelijk op gereageerd. Mag alsnog…
Kort dan : I agree!
Oké. Inhoudelijk: Ik vind zelf de prijs echt ook wel een dingetje, maar ik gun het haar.
Ze geeft aan dat met de tweede generatie de randen beter zijn, “de nieuwe generatie MN straps heeft nu 2 perfect afgewerkte zijkanten, om dit voor elkaar te krijgen heb ik moeten investeren in een hightech weefmachine […]”. Blij te zien dat ze het nog steeds zelf bedenkt en maakt, vind ik leuk en daarmee staat ze voor mij nog steeds dik op voorsprong. Sterker nog, ik overweeg weer een aankoop voor mijn Sinn.
Jij ook! Enne, als je het allemaal nog eens terugleest zul je tot de conclusie komen dat we het best wel met elkaar eens zijn hoor. We benaderen het alleen vanuit een iets ander uitgangspunt, maakt het leuk. Anders zou het maar saai zijn.
Ik kon vorige week niet aan de Watchgecko Black Friday promotie weerstaan en gisteren is de Zuludiver strap al toegekomen. De stof is soepeler dan Erika’s MN strap en ik vindt de metalen deeltjes ook wat goedkoper overkomen. De stugge EO is voor mij aangenamer om dragen. Voor mijn 175mm mm pols passen de op maat gemaakte MN straps ook beter, die Zuludiver strap is wat te lang. Daar staat tegenover dat die nu tijdelijk maar 1/10 kost van wat Erika vraagt.
In volgorde van persoonlijk draagplezier:
- Erika’s Original - maar met de nieuwe prijs denk ik dat er geen bandjes meer bijkomen
- Cheapestnato Paratrooper - ook wat stugger, gewoon op maat maken met schaar en aansteker, goedkoop maar wel een beetje zorgelijk concept zonder lus
- Nick Mankey hook strap - superzacht, maakt het horloge niet dikker
- Watchgecko Zuludiver - moet ik nog wat langer dragen voor een meer gefundeerde opinie
Ik heb mijn Zulu gisteren in de post ontvangen. Denk dat dit een zeer chille zomer combi gaat worden!
Een eerste korte impressie:
Hij oogt inderdaad wat goedkoop. 1 zijde is mooier afgewerkt dan de andere zijde. Hierdoor lijkt hij volgens mij ook niet helemaal symmetrisch (rode lijn ook niet in het midden). Ook de stiksels zijn niet even netjes als bij de MN strap. Verder ben ik te lui om nu banden te gaan wisselen (de Zulu wil ik er nu toch niet om), maar voor de €6,- die deze gekost heeft, is het een absolute winnaar.