Fototopic nieuwe Subdelta

Afgelopen week heb ik voor Hans van Subdelta een fotoshoot gedaan van zijn nieuwste horloge, de Bue Ace. Was best een klus maar ik ben er heel content mee. (en Hans ook :slight_smile: ) Ik ga geen reclame maken maar laat de foto’s voor zich spreken…

59 likes

Hele mooie foto’s!
En je handtekening zit er zelfs ook bij (druppels) :eyes:

2 likes

Buitengewoon puik werk weer Stef!

2 likes

Super fotos! Meesterschap

1 like

Mooie platen weer hoor :+1:t2:

1 like

Wat is het toch een geweldige klok!

Wat de foto’s betreft zou ik persoonlijk de blauwe kleur waar mogelijk gelijk getrokken hebben in je RAW converter.

2 likes

Hoe bedoel je precies? Meer blauw, minder blauw? Alles is in RAW gefotografeerd en afgewerkt in LR. Het blauw wisselt nogal door lichtinval.

Prachtige foto’s en wat een mooi uurwerk.

1 like

Dat weet ik niet want ik ken het horloge niet in het echt.
Maar ik probeer altijd de kenmerkende kleuren zoveel mogelijk gelijk te krijgen. Dan krijg je een serie, nu zijn het afzonderlijke foto’s. In dit geval was dat al mogelijk in de RAW converter. PS of LR heb je er niet voor nodig.
Wat mij betreft is dat het verschil tussen mooie platen en perfectie.

1 like

Ik snap je punt maar a:) LR Is de converter in mijn workflow en b:) de Blue Ace heeft saffier met AR coating en een donkerblauwe wijzerplaat. Gaat niet lukken om onder wisselend licht dezelfde blauwe kleur te krijgen. Maar het klopt dat het qua kleur geen consistente serie is, maar dat heb ik ook niet beoogd. Als ik dat had gewild dan had ik de serie anders moeten insteken en het is juist leuk om het horloge onder verschillende condities te zien.
Heb je voorbeelden van fotografie waarbij je dat gedaan hebt?

3 likes

Top foto’s van een gaaf horloge :+1:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een creatie van “het ware, het goede en het schone”!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Productfotografie is niet helemaal mijn ding, maar als ik het eens doe ben ik er wel kien op. Ik heb geen voorbeelden die ik op dit forum kan publiceren.
Ik heb vroeger als broodwinning veel bruiloften gedaan. Ik probeerde toen ook altijd uniformiteit in de kleuren te krijgen.

Ik,heb hier overigens een Sinn met AR coating. Ik zal morgen eens wat testjes schieten. Ben wel benieuwd hoe het zich gedraagt met jouw verklaring in gedachten.

1 like

Mooie foto’s, al vind ik de Subdelta zelf niet echt tof.

2 likes

Het uurwerk is veel mooier dan de voorkant. Ook niet mijn ding qua ontwerp.

3 likes

Sjiek

1 like

Dan heb je vast een kiekje van een taart :upside_down_face:

2 likes

Mooi uurwerkje :slight_smile:

2 likes

Heb niet veel meer. Wat moet ik ermee?
Heb op die wijze mijn studie gefinancierd.

1 like

Oke, Gobert.

Stef, top foto’s! Uurwerk is erg gaaf bij deze :+1:

3 likes