Fototopic nieuwe Subdelta

Zou jij de AM gekocht hebben met een Chinese motor?

Ja hoor
blijft een mooie auto.

Ik ken er weinig die nog goed werken na +/- 2 jaar. Sorry maar dat heb ik zelf ondervonden en al van veel mensen gehoord. Ik weet dat deze discussie keer op keer gevoerd wordt, maar het blijkt dezer dagen ‘bon ton’ om te zeggen dat een Chinese kloon van een paar tientjes net even goed is op alle vlak als een Zwitser of Japanner die probleemloos 40 jaar kunnen draaien, en al snel enkele hondertjes kosten. Naar mijn ervaring is dat gewoon niet zo.

Maken ze goede korte termijn werkjes? ja. Verdienen ze een kans? zeker. Maken ze goede werkjes van Ă©chte kwaliteit die probleemloos 40 jaar tikken. nog niet. Waarschijnlijk doe ik enkele ‘high quality’ producenten uit China tekort nu, maar dat is omdat ik geen dergelijke producenten ken. Kan me ook voorstellen dat het prijsvoordeel dan veel kleiner wordt.

2 likes

Het ging ook niet om de discussie,maar eerder om het feit dat Gobert met 1 woord een compleet land wegzet als zijnde een land wat alleen maar rotzooi gemaakt wordt. :smile:

Maare we gaan weer verder met Subdelta.

1 like

Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ik een horloge koop van 1000+ euries met een Chinees uurwerk. Maar wellicht denk ik er over 30 jaar anders over.

Ik vermoed dat de aversie van Gobert voor Chinese werken voortvloeit uit het feit dat het momenteel grotendeels nog ‘wegwerp’ werkjes zijn waar een horlogemaker zijn handen niet eens vuil wil aan maken. Werkjes die er best mooi uit zien, maar onder de microscoop even goed afgewerkt blijken als het golfplaten dak van een roestige schuur.

Bravo voor deze samenvatting. Maar mijn opmerking had eigenlijk betrekking op mijn twijfels voor een Russisch uurwerk voor een duur horloge. Althans, zo is de discussie begonnen.

Daar moet ik je wel gelijk in geven,want mijn exemplaar is ook eerst goed over de straatstenen gehaald en daarna pas opgebouwd. :smile:
Ik lijk geluk te hebben want na 6+ jaar loopt hij nog als een zonnetje.

Je weet dat je Iphone 7+ ook in China gemaakt wordt toch?

Ik heb geen 7, maar een ouwe vijf. Als ik die vijf nl vervang moet ik ook investeren in mijn carkit. Laat ik daar nu geen zin in hebben.

Een toestelgevoelige carkit voor een iPhone 5??? Bestaan die nog?

Je kunt hem ook gewoon met Bluetooth linken, maar in de carkit vormt ie een geheel met het systeem.

1 like

Dat is fijn te lezen. De Periscope was de eerste die we maakten en daar moest iets in dat 24H aankon, zonder failliet te gaan.
De loopkwaliteit is evenwel prima, maar ik snap je reserves. Er zijn wereldwijd echter maar 25 van dit aangepaste type gemaakt, hetgeen de boel wel weer wat exclusiever maakt.

Alle modellen na deze Periscope hebben Zwitserse uurwerken en zullen dat blijven hebben. De Fliegers hebben mooie, aangepaste 6497’s en de Infantry zal op zijn minst iets van een luxe 2824 krijgen, mogelijk nog wat exotischer. Ja: een automaat dus

Gr. Hans

Ik ben heel nieuwsgierig naar wat er komen gaat. De Periscope vindt ik een verfijnde uitwerking van het onderzeebootthema. Zelfs de typische loosgaten komen erin terug.

1 like

Klantfoto. Gave band, ga ik ook eens proberen.

3 likes