Fotoverslag HF meeting "East in West"

Hierbij even een fotoverslag van de Horlogeforum meeting “East in West” in Den Haag gisteren.
Bij voorbaat mijn verontschuldigingen van de soms wat wazige foto’s (nee het was niet de drank, maar gemaakt met de Iphone :D)
Ook komen sommige plaatjes van internet, maar dit was even nodig om het verslag compleet te maken.

Daar gaan we dan:

Om 12.00 uur moesten we verzamelen bij de Bijenkorf, alwaar we werden opgewacht door Wing (marnix.moed) die de meeting geïnitieerd/georganiseerd had.
Wing had een lijstje gemaakt met een 7-tal juweliers waar we in kleinere groepjes langs konden gaan om de collecties te bekijken. Om 15.50 uur moesten we als voltallige groep bij Juwelier van Willegen verzamelen, alwaar Jeroen (van Willegen) een verrassing voor ons in petto had.

Na even de collectie van de Bijenkorf doorgelopen te zijn zijn we in kleinere groepjes opgedeeld, waarna ik samen met Erikdegast en zijn zwager Niels op pad ging.

Onze eerste stop was juwelier Watch-site aan het Noordeinde.

Hier werden we bijzonder leuk ontvangen en kregen we naast een bakkie koffie wat leuke horloges onder ogen. Watch site verkoopt naast nieuwe modellen van uiteenlopende merken ook at tweedehands horloges en ook vintage modellen.

Allereerts kregen we de IWC Pilot Miramar Top Gun in onze handen. Wat een mooie klok!!! (tu)

Hierna een Rolex Deepsea die aftermarket gemodificeerd was met het aanbrengen van een DLC en rode accenten op de wijzerplaat. Tja, je moet ervan houden :wink: …enne…geen garantie meer en geen service meer bij Rolex. :stuck_out_tongue:

Ook wel cool, ze hadden er een vintage ogend, raised saffier ingezet. Echter moeilijk te zien op de foto.

Verder nog een leuk oud model Breitling Superocean, waar Watch-site nog niet al teveel informatie over had kunnen vinden. Dus mochten er mensen zijn die er wat meer over weten, dan hoor ik het graag…

Na afscheid te hebben genomen van Watch-site zijn we bij Schaap & Citroen langs geweest waar we vanwege de drukte alleen wat “window-shopping” hebben gedaan (binnen en buiten) en zijn we via juwelier Potma (een kleine juwelier met veel vintage spul) bij juwelier Steltman aanbeland.

Hier stond al een ander groepje voor de ramen en er was ook al een groepje binnen, maar dat weerhield het personeel van Steltman er niet van om ons van harte uit te nodigen om binnen een kijkje te komen nemen onder het genot van een glas champagne en wat versnaperingen (tu) (tu) :smiley:

En eenmaal binnen…ging de hemel open……
Er werden de meest waanzinnige horloges tevoorschijn getrokken waarbij we ook nog eens een super uitleg kregen van de medewerkers van Steltman.

Hier even een overzicht:

Van links naar rechts de Jaeger-Lecoultre, A. Lange & Söhne en Breguet

De Breguet in close-up, met retrograde secondenwijzer!

De Christiaan van der Klaauw Real Moon in witgoud (ik ben verliefd!! X( )

Een onbereikbaar horloge, maar waarschijnlijk het mooiste uurwerk dat bestaat…de A. Lange & Söhne Datograph Perpetual

Voor slechts €112k is hij van jou…:smiley:

Ook de gebroeders Grönefeld waren vertegenwoordigd d.m.v de One hertz

Al snel was het kwart voor 4 en werd het tijd om afscheid te nemen en te vertrekken naar juwelier van Willegen. Na het in ontvangst nemen van een fantastische goodie-bag van juwelier Steltman en het achterlaten van onze email adressen zijn we vertrokken naar van Willegen.

Bij aankomst bij Juwelier van Willegen kregen we helaas de mededeling dat Wing moest afhaken i.v.m privé omstandigheden, hetgeen we allen zéér spijtig vonden (ik hoop dat alles OK is Wing??)
Ferry heeft hierbij de honneurs voor Wing waargenomen (Ferry bedankt! (tu))

Jeroen van Willegen had achterin zijn zaak een ruimte voor ons gereserveerd, waar hij ons ontving met een lekker glas wijn en wat versnaperingen. Bij het binnenlopen van de winkel hadden we al wat horloges gezien, waar over het algemeen moeilijk aan te komen is en enkele nieuwe modellen (vers vanuit Basel), dat beloofde wat….

Als bijzonder leuke verrassing had Jeroen John van Steen, Head of International sales van Meistersinger, uitgenodigd om een presentatie te houden over het merk Meistersinger en het tonen van enkele nieuwe modellen die nog niet in de verkoop zijn.
John heeft ons de filosofie van Meistersinger uitgelegd en ons de mededeling gedaan dat Meistersinger medio 2014 alléén nog maar 1-wijzers gaat verkopen. Goede zet John!
John aan het presenteren.

De groep, met onder de trap in het midden Jeroen van Willegen.

Tevens toonde John ons wat nieuwe modellen zoals de Salthora (met jumping hour) en de Paleograph, een fantastisch mooie, single pusher chrono

Daarnaast liet Jeroen ons wat mooie modellen zien waar moeilijk aan te komen was en die hij nu bij toeval in zijn winkel had. De Omega Dark side of the Moon en de Omega 15000 gauss.

Jeroen had tevens net de nieuwe Breitling Avenger Blackbird binnen gekregen, een 48mm, titanium lichtgewicht, monster met vintage lume en op de nieuwe canvas band…mooie klok, dat wordt weer sparen :).

Ook had Jeroen een custom made Marc Brogsitter horloge binnen gekregen voor een klant en hem even wat langer vastgehouden, zodat wij hem konden zien…bedankt Jeroen! :wink:
Dit horloge heeft een heel groot balanswiel en een soort compensatierad dat de onregelmatigheden in het uurwerk compenseert. Erg leuk om te zien (tu)

De tijd vloog en voor we het wisten was het 18.00 uur. Tijd om te gaan eten!
Ook bij Juwelier van Willegen kregen we weer een fantastische goodie-bag en na een hartelijk afscheid gingen we richting Chinees restaurant Full Moon.

In het restaurant had Wing een afgezonderd stuk geregeld waar we met alle WIS konden zitten en waar de horloges vrolijk in het rond gingen. Daar hielpen de draaischijven op tafel goed bij :slight_smile: (tu)

Het eten was voortreffelijk en na de hoofdmaaltijd was het tijd voor de quiz. De uiteindelijke winnar bleek Sven (Sarsippius) te zijn, die hiermee bewijst véél te veel tijd op het forum door te brengen :smiley: :smiley:
Gefeliciteerd Sven!!!
Sven kreeg, naast een Horlogeforum trofee in de vorm van een schaaltje, ook nog een Seiko 5 horloge dat ter beschikking gesteld is door Rob van Monsterwatches! (tu) en een leuke horloge bewaardoos.

Hiermee was de zéér geslaagde horlogemeeting ten einde en keerde iedereen, enigszins vermoeid, weer huiswaarts.
Ik wil hier (en ik denk mede namens alle overige deelnemers) de volgende personen/bedrijven bedanken:

Ten eerste: Wing!!
Wing super bedankt voor de fantastische organisatie en het leuke programma. Zonder jou was het niet zo’n succes geworden en we vonden het jammer dat je er niet verder bij kon zijn.

Ten tweede: De deelnemende juweliers.
In het bijzonder Jeroen van Juwelier van Willegen, alsmede zijn voltallige team! En nog bedankt voor de ontvangst en de goodies!
Ook een bedankje aan John van Steen van Meistersinger.
Ook in het bijzonder het voltallige team van Juwelier Steltman voor de hartelijk ontvangst en het tentoonstellen van de prachtige uurwerken.

Hier nog even een fotootje van de inhoud van de goodie-bags (tu):

Als jullie het tot hier gered hebben:
Bedankt voor jullie geduld en nog een fijne zondag!! :smiley:

Groeten,
Ronald

3 likes

Prima verslag van een geslaagde dag.
Arno en Pieter,ik vond het plezant om met jullie de rondvaart te doen.
Arie veel succes met je stappen om je eigen horloges te bouwen.
En Sprinter(ik ben je naam helaas vergeten)veel plezier met het zoeken naar een leuke Panda.
Alle anderen, het was mij een waar genoegen om deze dag met jullie te mogen beleven.

met vriendelijke groet,

Aad

Thnx Ronald voor je prima verslag!
Top van Wing en de juweliers (tu)

Erg leuk verslag Ronald,

Ik stond ook verbaasd over de leuke goodie-bags.
Zit nu te bladeren in het mooie Oris boek :wink:

Leuk je te ontmoeten en je enthousiasme over horloges te horen, veel van je geleerd gisteren. En inderdaad… je verslaving is duidelijk merkbaar :wink:

Groeten Niels

Leuk verslag!

En ook leuke goodies

Heel leuk verslag en volgens mij hebben jullie een topdag gehad!

Wauw, dat ziet er ongelofelijk goed uit!! Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Bedankt voor de foto`s

ziet er top uit! dit is vast en zeker een geslaagde dag geweest.
leuke foto’s!

Mijn beste,

Een fantastische reportage van een memorabele dag!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Geweldig verslag, jammer dat ik deze meeting gemist heb.

Top verslag van een, volgens mij, top georganiseerde meeting (tu)

't was zeker een geweldige dag… al was het voor mij wel een lange dag… ik was namelijk een paar uur eerder in Den Haag, omdat ik eerst een Klokje moest afleveren bij mijn Zusje, en daarna door naar een graveerbedrijf …dat liep een beetje uit… dus Wing even gebeld… Ok… ze wisten daar dat ik eraan kwam… dus de BMW met Dampende Banden door Den haag gestuurd naar 't Spui, alwaar ik de bolide in de parkeergarage gezet heb… lift in, knopje drukken, lift uit… en met een sprintje naar de Bijenkorf om me aan te sluiten bij het gezelschap… Veel nieuwe gezichten, en wat bekende gezichten, van afgelopen Rikketik…

Daar eerst even rondgekeken, en gezamelijk met Wing en Ferry langs diverse zaken gewandeld…
Bij Schaap en Citroen hebben we echt een soort “Rondleiding” gehad langs alle merken, met een korte geschiedenis van elk merk… heel gaaf… ze waren daar ook niet te beroerd om even een vitrine open te maken… zodat ik ineens met een Zenith El Primero in mijn handen stond… ::o da’s toch wel Grail material.

de Presentatie bij Van Willegen was zeer de moeite waard… zeker vanwege het feit dat zowel John van Steen, van Meistersinger, als Jeroen van Willegen ook uitleg gaven over een paar bijzonderheden in de uurwerken van de Meistersinger Salthora, en de Moser & Cie Perpetual 1

Voor mij, als techneut zeer leerzaam… hoe de Jump-hour van de Salthora gedurende 50 minuten zijn veerkracht opbouwt, om het lopen van het uurwerk zo min mogelijk te beinvloeden… en de Grote datum van de Moser… met 2 ringen… één voor de datum van 1 tm 16, en 1 voor 17 tm 31… en dan zo dat je één keer instelt op het jaar… zodat de schrikkeldagen automatisch gaan…

Na afloop een mooie Goodie-bag meegekregen, en heerlijk gegeten bij Full Moon… heb ik ook weer eens kunnen oefenen met het eten met stokjes. altijd handig voor een horlogemaker… 't heeft immers veel weg van het eten met een Pincet… :slight_smile:

Ik wil langs deze weg Iedereen bedanken… we hebben er met zijn allen een leuke dag van gemaakt… (tu)

Leuk verslag. En wat een hoop moois komt daar voorbij. Ook super om te lezen dat de juweliers hun best hebben gedaan. Wat ik dan wel weer begrijp (mijn verlang lijstje loopt zo wel snel op).

Enkel die Deepsea…in mijn ogen afschuwelijk. *Smaken verschillen.

En daarnaast ook chapeau voor de organisatoren. Top gedaan!

Het was inderdaad een geslaagde avond. Wat een vakman is die Arie Kabaalstra zeg! Dit was de 1e keer, maar zeker niet de laatste keer dat ik meedeed. Hiermee wil ik de gehele organisatie bedanken en uiteraard speciaal Wing die dit initiatief op zich heeft genomen.

Alle aanwezigen bedankt voor alle horloges die jullie hebben meegenomen en ook voor de gezelligheid :)-D

P.s. Aad A die 6138 gaat komen. Prachtige collectie :}

Mooi fotoverslag en zo te zien was het een geslaagde dag!

Het was een geslaagde dag met leuke omtmoetingen, prachtige en ook heel bijzondere horloges en niet te vergeten, lekker eten.
Ronald, bedankt voor je leuke fotoverslag.
En Wing, bedankt voor deze perfect georganiseerde dag!

Groet,
Jurgen

Leuk verslag en foto’s, bedankt voor het delen(tu)

Dat ziet er uit als een fantastisch treffen (tu). Kon er helaas echt niet bij zijn. Ik ben wel 's-avonds nog naar Watch2014 geweest om het gemis goed te maken :wink: De volgende keer hoop ik zeker van de partij te zijn.

Prima verslag! Hulde aan Wing voor het organiseren van dit zeer geslaagde initiatief, dank aan de deelnemende juweliers voor de geboden gastvrijheid en leerzame uitleg en leuk om kennis te hebben kunnen maken met de aanwezige forumleden. Voor herhaling vatbaar!

Michel

Mooi verslag Ronald !

Het was inderdaad een heel erg leuke dag. Echt helemaal top hoe Wing dat allemaal geregeld heeft en het was dan ook echt balen dat hij er zelf niet de hele dag van kon genieten.

Er stonden heel wat zaken op het programma en jammer genoeg hebben we ze niet allemaal kunnen aandoen, maar ik zal zeker zelf nog een keer langsgaan. Vooral bij Steltman en van Willegen was het echt je ogen uitkijken en heb ik heel wat mooie horloges in (en om ;)) handen gehad. Voor mij was de One Herz wel echt een topper, maar ook de techniek van de Moser en Cie Perpetual 1 was heel erg indrukwekkend. Alleen zijn beide niet direct haalbaar… De Aqua Terra > 15000 Gauss daarentegen zou in de toekomst wel eens aan mijn pols kunnen gaan hangen.

De quiz bleek mij inderdaad erg goed te bevallen en heb ik ondanks een ongelooflijk stomme fout toch kunnen winnen. Ik heb dan ook een aantal erg leuke prijzen mogen ontvangen, nl een kleine day-date Seiko 5 van Rob, een leuk kistje voor 3 horloges en ook nog een band naar eigen specificaties van Gnik (je hoort van me Gnik ;)).

In totaal was het dus echt een heel erg geslaagde dag en ik ben voorlopig nog wel even bezig met al het materiaal van de goodie bags en van de door Wing verzamelde catalogi door te werken.

Groeten,

Sven