potato potato
Elke boerenlul, ja ook uit Drenthe, Amsterdam of Limburg snapt en accepteert de term Hollands Glorie.
Nah ja, bijna elke boerenlul dan.
Ik kom uit Amsterdam, noem mij Nederlander, Hollander, wat interesseert mij dat nou.
Ok, alles is wel weer gezegd. Aan het werk, of hup Holland Hup; achter die lens!
Pools ![]()
Wel handgeschilderd) gestempeld.
https://www.bunzlaucastle.nl/servies.html
Heb een vrouw die dit enorm mooi vind en dus alle kasten er vol mee…
Ho ho is niet zomaar een kroeg, menig HF`r is hier sluipend langs geweest ![]()
Ik ook nog steeds regelmatig hoor ![]()
Even een inzending met een Fries tintje. Een mooi stuk geschiedenis, waarbij een vrij Fries volksleger de invasiemacht der zwaarbewapende Hollanders vierkant in de pan hakte nabij Stavoren. Liever dood dan slaaf is overigens een motto wat door heel Friesland, dus ook het Noord-Oostelijke deel wat nu in Duitsland ligt, nog steeds innig gevoeld wordt.
Daar zul je wat mij betreft altijd op gecorrigeerd worden, mijn Waalse vriend.
Nee, je begrijpt me verkeerd. Delfts porselein met de wit-blauwe kleurstelling was een goedkope knock off van het veel duurdere en betere porselein wat in China al sinds de Ming dynastie gemaakt werd. Sterker nog, de Chinezen maakten rond het jaar 800 BCE al hoogstaand porselein, en het duurde zo’n 800 jaar vooraleer wij het konden reproduceren.
Neem nu deze vaas uit de Yuan dynastie rond 1280 BCE:
Dat er nu “goedkope knock-offs” van Delfts Blauw uit China zouden komen zou de ultieme ironie zijn.
Dat moge duidelijk zijn. Ik krijg alleen niet het idee dat je veel tijd in Drenthe door hebt gebracht. Of Limburg.
Ongeacht mijn gevoelens daarbij is dat minstens 25% correct, al naargelang hoe er gemeten wordt. ![]()
Maar als je jezelf geen Hollander vindt, dan ben je volgens je eigen regels uberhaupt uitgesloten om je in deze discussie te mengen.
Mag je trouwens “uberhaupt” schrijven als je geen Duitser bent?
Anyways, ik ga eens kijken of ik nog wat kan verzinnen voor de fotowedstrijd!
Ik snap waar je vandaan komt. Toen ik het thema maakte had ik er niet zo diep over nagedacht. Nederland en Holland worden vaak als synoniem gebruikt en ik vond “Hollands Glorie” net wat lekkerder klinken.
Maar goed, de naam van het thema staat al vast, meningen gedeeld, en weer door met de inzendingen!
Nee, want het is überhaupt.
Waar blijven de foto’s?
Misschien kan iemand flauwekul fotograferen, bij gebrek aan inspiratie
Zou dat in het thema passen?

Leuk ik ga is verzinnen
Misschien dat ik wel op een leuk idee kom
![]()
Schade!
Ga je nog een foto maken?
Hollands Glorie: Hans Appenzeller.
Beeldend Kunstenaar, vooral bekend van zijn sieraden.
Een vergulde kandelaar.
Dacht het even niet. Friezen en Groningers zijn geen Hollanders.
Klopt. Dat zijn Scandinaviërs.
Altiid gruwelijk lelijk gevonden.
Maar 940/960s… ![]()