Foutjes aan horloges van €3k +

Ik heb voor het eerst een horloge getroffen met een “foutje”
Er zit nl een stofje onder het glas. Nu is dit natuurlijk geen groot probleem, en makkelijk verholpen, maar bij een horloge van meerdere duizenden Euro’s vind ik dit niet acceptabel, en stoor me er behoorlijk aan. Dit horloge is net 1 jaar oud, en lijkt ongeopend te zijn. De vorige eigenaar was blijkbaar minder moeilijk dan ik.

Nu is mijn vraag: Is dit uitzonderlijk, of heb jij dit ook wel eens meegemaakt ? Ik doel dan op horloges uit de €3k+ prijsklasse waarbij je een grondige kwaliteits controle mag verwachten.

Hier mijn “stoffige Speedy

14 likes

Tja, het blijft voor een groot deel mensenwerk en mensen maken fouten. Natuurlijk mag dit niet en volgens de garantie zal dat gratis verholpen worden.

8 likes

@RLC kan hier vermoedelijk wel over meepraten…

:see_no_evil:

12 likes

Helemaal waar, en het zal perfect verholpen worden, maar ik ben vooral benieuwd naar hoe vaak dit voorkomt

3 likes

Het loepje van mijn 16030 zit niet helemaal recht.

Perfect imperfections. :slight_smile:

6 likes

Of de wijzerplaat zit scheef :rofl:

12 likes

Die is er tijdens een service gewoon verkeerd opgezet.

Dit komt uit de Omega stal, dat is wat anders.

3 likes

Ze gaat voor het einde van het jaar sowieso een beurtje krijgen, dus komt goed. :slight_smile: :+1:

2 likes

Ik heb vorige week ook een minuscuul stofje ontdekt onder mijn speedmaster. Had je die niet gezien @paraflex :wink:?
Het stoort me totaal niet eigenlijk - maar zal het bij een servicebeurt wel aanhalen…

1 like

De kans dat dit nog een originele Rolex glas is, is erg klein. 9 van de 10 worden er aftermarket Plexi gebruik. Simpelweg stuk goedkoper.

Normale veer: 30 euro
Rolex veer: 80 euro

Heb ik ondervonden :upside_down_face:

Ha, nee die heb ik gemist. Ik heb dit keer met een loepje gekeken, omdat ik een krasje dacht te zien, Maar het bleek geen krasje te zijn.
Ben benieuwd wat de dealer zegt. Als het garantie is, kun jij het stofje ook laten verwijderen.

1 like

Ik heb ook veel meer vergroting zie ik nu.

@paraflex, ik kan me herinneren dat @Ronald ook een stofje ontdekte onder het glas van zijn 116233. Dus zelfs bij een geweldig merk kan het gebeuren :sunglasses:

1 like

Super kut dit. Moet imo ook niet kunnen.

Een beetje horlogemaker haalt het in een paar minuten weg. Vaak nog kosteloos.

Ik dacht dat Omega kwalitatief best redelijk was ?

1 like

X2.5 moet het zijn dacht ik.

1 like

Echt? Als een Rolex van mij voor service gaat, laat ik voor die 50 euro geen AM plexi er op zetten…

5 likes

Hoort dit onder garantie? Mogelijks, maar een (paar) maand mn speedmaster moeten missen zou me zoveel meer storen :wink:

1 like

50 euro is nog duur voor een aftermarket. Welke worden gebruikt, ook door horlogemakers op het forum, kosten inkoop 25 euro :rofl:

Klopt!

Het merk is natuurlijk wel prima, maar ik vind de afwerking zo-zo.

Voorbeeld:

Ik vind dit zelf niet zo passen bij een horloge van 3000+ Euronen.

8 likes

Toch mooi zo’n snowflake wijzer :smile:
Al lijkt de sneeuw wat te smelten

12 likes