50 euro verschil bedoelde ik.
Maar goed, voor Mercedes en Rolex hecht ik aan originele onderdelen.
Dat doen ze expres, dat heet karakter.
Jep , ook bij dure Rolex horloges gebeurd het.
Ik werk zelf in een cleanroom , wat ook wel S.A.R genoemd wordt , stof arme ruimte…
100% stofvrij bestaat niet.
Dat heet productiekosten drukken en schmoney maken.
Ah zo. 50 euro verschil geldt voor de veer van het horloge. Het verschil tussen aftermarket Plexi en Roley Plexi zal een stuk hoger liggen ben ik bang.
Verder ben ik het met je eens. Als je het doet, doe het dan goed. Je ziet het niet, maar je weet het wel
Ja ho effe.
De speedmaster is een ongewijzigd recept uit de tijd van zwart-wit televisie. Modellen van nu zitten qua afwerking 10 keer beter in elkaar.
I know, I know.
Maar je Globemaster is ook wel een ander segment qua prijsje. Een Speedy is instap.
Vuiltjes zullen met de huidige mobieltjes en de kwaliteit van de foto’s die hiermee gemaakt worden zeker zichtbaar worden.
De kwaliteits controle in de fabriek is op ongeveer 30 cm afstand met goede verlichting door een getraind oog. dan mag er niets zichtbaar zijn. Blijft inderdaad mensenwerk.
Ik zou hem openmaken, stofje eruit blazen en dichtdoen. Weg ergernis.
Zal je zien dat er ineens een vingerafdruk op de binnenkant van je glas staat. Dan begint het tandenknarsen pas echt
Maar stofjes laten zitten heeft hier toch niets mee te maken ? Dit zou er bij de eindcontrole uit moeten komen.
Het lijkt me sterk dat de Speedy’s in een stoffig schuurtje in elkaar geflanst worden, en de rest van de modellen in een moderne ruimte met betere kwaliteitscontrole.
Afwerking verschilt uiteraard wel, maar een Speedy hoort er juist uit te zien als 60 jaar terug.
Ik zou mij ergeren aan iedere smet op de wijzerplaat, ongeacht de prijs van het horloge.
Hé, jij zou deze week alleen maar positief zijn, weet je nog? @Paraflex krijgt de schrik van zijn leven van dergelijke berichten.
…
Precies, maar als je 700.000 horloges per jaar produceert kan er wel eens iets door de controle glippen. Een stofje hoeft ook niet altijd meteen zichtbaar te zijn en kan zich achteraf nog verplaatsen. Stof is vijand nummer 1 bij horloge assemblage. De nieuwe assemblage fabriek van Omega in Biel is dan ook erg steriel. Het lijkt op een modern labo (en zo hoort het ook). Bij de bouw van deze assemblage lijn, verspreid over meerdere verdiepingen, werd zelfs rekening gehouden met de veelvuldige fabrieksbezoeken. Hierbij bewegen de bezoekers in een soort multi level aquarium zodat ze de productie kunnen aanschouwen zonder de stofvrije ruimtes te betreden.
Hier kan je eens rondkijken: https://www.ablogtowatch.com/visiting-new-omega-manufacture-bienne/
kloddertje spuug aan de binnenkant van je glas zit. Met brood.
Ja, dat is verschrikkelijk! Ik zou helemaal gek worden van het idee dat ik dat brood niet kan opeten!
Uiteraard, 100% mee eens, maar het lijkt me sterk dat de kwaliteits eindcontrole bij bv een Globemaster beter/grondiger gebeurd dan bij een Speedy Pro
Ik heb nu in ieder geval geleerd dat een stofje onder het glas (of in mijn geval plastic), bij Omega niet uniek is.
Dat het ook bij Rolex voorkomt verbaast me dan wel weer iets meer.
Ik blijf wel fan van beide merken, maar dat terzijde.
Is volgens mij ook niet zo. Volgens mij passeren ze hetzelfde controlestation. En natuurlijk gebeurt het ook bij Rolex, Patek en andere merken. Stof maakt geen onderscheid. Ik had vorige week een horloge van een niet nader te noemen merk op de pols, helemaal nieuw en kostte €25k, ook daar zat er een stofje onder het glas.
Een beetje zoals een vintage DJ dus?
Als het uiteindelijk maar opgelost word
Daar kan ik zeker over meepraten. Mijn Tudor is al 9 weken weg voor wijzerplaat wissel
Helemaal klaar mee…