Heb ik nu eindelijk de knoop doorgehakt om een eerste premium horloge aan te schaffen om een mijlpaal te vieren. En het wordt een Cartier! Eentje om voor altijd te houden en mogelijk door te geven aan de volgende generatie.
Uiteindelijk zou ik graag een Rolex OP (holy grail) in 34 mm willen kopen (36 is voor mijn vrouwelijke pols te groot). Dat doe ik nu niet gezien er dan nog wat te dromen blijft!
Ik denk dat ik de keuze wel heb gemaakt… Maar ik ben toch wel erg benieuwd wat jullie als horloge-kenners mooier vinden dus ik heb onderstaande poll gemaakt:
Welk Cartier horloge?
Française
Panthere
0stemmers
(Ik hoop dat het goed gaat gezien het m’n eerste eigen post is…)
Gaat redelijk gelijk op. Zou ze sowieso eerst allebei gaan passen voor je de knoop doorhakt. Soms denk je te weten wat je wilt, maar als je ze eenmaal om de pols hebt kan het gevoel heel anders zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur zou naar de bovenste gaan.
Ik vind (maar hé, dat is een waardeloze persoonlijke mening) de Tank Francaise met afstand het mooiste dameshorloge.
Ingetogen, iconisch, duur maar niet te duur, chic maar ook geschikt om te dragen bij de hond uitlaten etc etc
Ik vind de panthère ietsje verfijnder ogen. Voor mijn vriendin zou ik deze kiezen. Heb de band van de française altijd nogal bruut gevonden.
Dat gezegd zijnde zie ik mezelf nog wel de française automaat dragen.
Ik denk dat je met geen van beide de mist in kunt gaan. Maar mijn stem gaat naar de Française. Ziet er misschien iets minder verfijnd uit dan de Panthère, maar nog steeds erg elegant en iets meer all-round dan de Panthère.
Een maand of twee geleden heeft mijn vrouw ook de (small) Panthere gekocht, mooie horloge. Zul je geen spijt van hebben, een klassieker maar ook een fashion-statement.