Voor de liefhebbers ik krijg deze seamaster chrono eind jaren 50 begin 60 aangeboden waarvan ik twijfels heb vind de combi van de wijzerplaat met de indexen op 3 en 9uur vreemd verder de lugs en kast niet zoals het hoort bij dat model, de wijzers zijn niet allemaal juist en band ook niet maar is minder spannend. Op de foto die ik heb gekregen zie onder lijkt het wel een samenraapsel of misschien wel fake. Iemand hier die er iets van zeggen ben benieuwd het model spreekt me wel aan maar heb teveel twijfel
Welk referentienummer heeeft het horloge volgens de verkoper?
Zijn er meer en betere foto’s van de kast (voor- en achterkant, binnenkant bodem)?
Zijn er foto’s van het uurwerk?
Dat is nodig om echt te kunnen helpen.
Oh en misschien even ademhalen tussendoor
Een komma zetten of een hoofdletter zo nu en dan mag ook.
Hier klopt volgens mij ook heel veel niet aan. Wijzers, ook de wijzer van de subdial op 6:00 kloppen niet voor zover ik weet. Lugs zijn ook vreemd voor dit model inderdaad. Plaat lijkt mij ook niet kloppen, maar zeker ben ik niet.
Hoe kan je nu zeggen dat de lugs vreemd zijn voor het model als je niet weet over welk model het gaat?
beetje jing jang misschien?
Het kan puur voor het uurwerk alsnog een goede koop zijn.
Ik vermoed, dat er een 321 in zit, met sommige onderdelen daarvan kun je veel Speedy-eigenaren blij maken.
Ik vermoed dat alleen de 2 kleine wijzers van de minuten en seconden fout zijn.
Ik vermoed een redial, het tritium mist volgens mij
Indexen zijn ook anders.
Kruisbestuiving geweest in het verleden?
Kom deze wijzerplaat alleen samen met deze kast tegen.
Precies, zo’n uurwerk is al een 2-3k waard ofzo?
Niet als iemand er een Extract of the Archives bij wil …
Bepaalde onderdelen (veren) zijn gewoon nauwelijks nog te vinden dus moet je ze uit werken halen, die niet in een Speedy zaten en dus opvallen als je ze in een Speedy verkoopt.
Vergeet niet, dat Omega vaak dingen door elkaar gebracht heeft.
ISO 9001 kwam pas jaren later…
Hoe bedoel je dat? Een 321 in een Seamaster zal toch hetzelfde zijn als in een Speedmaster, dus als je wat onderdelen uitwisselt kraait daar geen haan naar. Enkel een aantal bruggen heeft nummers, de rest is niet gemarkeerd.
Ik had begrepen, dat je het komplete werk bedoelde. Maar onderdelen te wisselen is imho legitiem
Het lijkt alsof de wijzerplaat uit een Omega Ref. KO 2907 / 2 komt.
Want ik zie exact die plaat niet in een stalen versie terug.
https://www.adamvintage.com/store/p55/SOLD_-_Omega_Ref.KO_2907%2F_2_1st_Generation_Caliber_321_Seamaster_Chronograph.html
Inderdaad, als je het hele werk wisselt valt dat op, maar dat wordt volgens mij meestal niet gedaan. Donoruurwerken hebben veel waarde doordat ze in losse delen verkocht kunnen worden. De bruggen gaan meestal ook niet kapot, hooguit door waterschade.
Goed gezien.
Sowieso een Franken Omega, wat het waard is zal erg afhangen van de vraagprijs.