Frankfurt en Sinn

Afgelopen maandag in Frankfurt geweest. Wat een fantastische horlogestad is dat. Het meest was ik onder de indruk van Bucherer, had er nog nooit van gehoord, maar een erg mooie en grote zaak. Erg klantvriendelijk ook, kreeg direct drinken aangeboden en ze toonden veel interesse. Daarna naar Wempe gegaan, hier stond het meest dure uurwerk wat ik ooit live heb gezien in de etalage, een Lange Zeitwerk van Euro 359.200 :grinning:. De PP’s in de naastgelegen etalage vielen er bij in het niet.
Hierna naar de eigenlijke reden van mijn bezoek aan Frankfurt gegaan, de Sinn Shopping Store. Kleiner dan ik dacht, maar dat mocht de pret niet drukken.

Hoewel ik in eerste instantie alleen ging om te kijken heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van een horloge uit de 556 serie waar ik recentelijk helemaal weg van ben, de Sinn 556 A RS, waarbij RS staat voor rote sekunde🙂. Heb nog even getwijfeld tussen deze 556 A en de 556 I, maar ik vond de matte dial van eerstgenoemde beter bij de uitstraling van een toolwatch passen zoals deze Sinn. Helaas was het model niet op voorraad, dus over drie weken terug naar Frankfurt. Nog wel de prachtige, hardcover!, catalogus 20/21 meegekregen! Dank voor het lezen!

39 likes

Sehr Toll.

Zelf recentelijk mijn eerste Sinn gekocht (556i). Leuk ding. Staat op vrijwel alle banden tof, maar zelf zou ik hem nooit op staal en vrijwel nooit op leer dragen. Canvas, Nato of Sailcloth is een gavere aanblik imo. Maakt hem meer tool.

2 likes

Gefeliciteerd :). Ik heb zowel de bracelet gekocht (h-link) als de leren band. Is mijn duurste aanschaf tot nu, dus ik hoop dat hij blijft bevallen! De bracelet vind ik echt een classic, dus die wilde ik sowieso hebben!

1 like

@seethestars, Arjen, van harte gefeliciteerd met je Sinn! En een leuk verhaal over Frankfurt om te lezen. Die paar weken wachten voelen nu wellicht als een eeuwigheid aan haha. Straks een foto?

1 like

Mooi hè? Frankfurt heeft niet de beste naam maar ik vind 't er best aardig toeven.

Dit is de Sinnwinkel aan het RĂśmer toch? Dat is hun dependance, de grotere zaak schijnt elders in de stad te zitten (nog niet geweest)

1 like

Dankjewel, zeker weten :). Wilde al langer een ‘fieldwatch-achtig’ horloge, heb gekeken naar de Hamilton Khaki Field, Damasko, Tudor Ranger (behalve de grootte opvallend veel overeenkomsten), maar uiteindelijk is het deze Sinn geworden, voornamelijk door de bescheiden afmetingen, mijn pols is ongeveer 7 inch, niet heel klein, maar ik neig nu toch naar de wat kleinere modellen… Wat ik trouwens ook erg aardig vind is dat deze Sinn band geschroefd is (torx), geeft me toch wat extra kwaliteitsbeleving :).

1 like

Helemaal correct, dat is deze shop. Van een grotere dependance is mij niets bekend… Als dat waar is dan ga ik daar over een aantal weken ook nog even langs :).

Leuk verhaal! Er zit inderdaad een veel grotere namelijk bij het hoofdkantoor! Net iets buiten de stad, althans ik denk dat jullie deze bedoelen!
Adres:
Wilhelm-Fay-Straße 21, 65936 Frankfurt am Main, Duitsland
Geniet er nog van!

4 likes

Volgens mij staat @ThaPapper daar regelmatig met de caravan op de parking…:thinking:
web_thule_omnistor_6200_led_sized_640x420

9 likes

Dankjewel. Als dat had geweten, misschien hadden ze zelfs wel voorraad daar😏. Ach ja, nu mag ik op korte termijn nog eens naar Frankfurt😅.

1 like

Ik ga daar morgen heen. Mijn T1 heeft een beurtje nodig.
Is altijd weer een feestje als ik aankom. Ze gaan altijd witte worsten voor me bakken om een of andere reden,

4 likes

Tuurlijk, echt een hartelijk bedrijfje hoor, vooral wanneer je op slippers naar binnen gaat. :ok_hand::joy:

4 likes

Wat ik me nog afvroeg; 3 weken levertijd, betekent dat dat het horloge nog geassembleerd moet worden oid? Verder vind ik het wel typisch dat ze van zo’n standaard model geen voorraad hebben. Iemand die me daar iets over kan vertellen?

Denk dat de store in de stad niet al te veel voorraad heeft liggen. Je zou denken dat het logistiek vrij simpel zou moeten zijn binnen een aantal dagen vanuit het hoofdkantoor (10km verderop) iets voor elkaar te krijgen.

Maar als het hoofdkantoor letterlijk 15min rijden is… volgende keer meteen bij de fabriek naar binnen wandelen :v:️

Ik weet het niet… :sweat_smile:

3 likes

Fantastisch verhaal, ik ga er toch nog even langs over drie weken😂.

1 like

Als ik het geweten had😏. Overigens heb ik de mevrouw in de winkel wel gevraagd of ik het horloge ergens anders kon bekomen, maar ze gaf aan de enige in de stad te zijn die Sinn verkoopt. Ik ga er stiekem vanuit dat ze inderdaad geen voorraad hebben.

Tja sie Germans, het is inderdaad geen Willy Wonka’s chocoladefabriek maar kan me niet herinneren dat de service bij menig S&C filiaal zo veel beter is. En nee draag geen trainingsbroek icm swektasje :sunglasses:

Mijn ervaring is gelukkig anders. Samen met @rovali een aantal keer geweest en tot nu toe nooit teleurgesteld.

3 likes

Des te beter, het is verder een mooi merk. :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Gisteren weer uitermate vriendelijk ontvangen op Sinn HQ.
Niet alle modellen zijn altijd op voorraad. Van de runners wordt wel stock aangehouden. Maar ik greep nog nooit mis daar. Gisteren ook weer niet.

Alleen die Duitse autobahn…, Weer 1,5 uur vertraging op de heenweg en terug nog een beetje meer.

2 likes