Fratello’s Top 5 Seiko Alpinist References Ever Produced

Ik vind dit gewoon een leuk artikel over een van de meest iconische SEIKO horloges ooit.

De Alpinist.

Dit is een van mijn favorieten:

Prachtig toch?

Deze kennen we allemaal wel:

De nieuwe model lijn. Met X.

Met dank aan fratello.

23 likes

Ja, blijft een boeiend model, in al z’n varianten. En altijd fijn, aandacht voor niet zwaar overpriced horloges, die ook gewoon geweldig kunnen zijn. :+1:

1 like

Ik heb andere voorkeuren dan de heren van fratello, maar de alpinist is een prachtige serie van Seiko.

Zelf heb ik er drie gehad, de OG SARB, de mountain Glacier, en nu de limited 1959 met het 6L uurwerk, een ze zijn allemaal cool.

Ik mis mijn mountain Glacier wel eens.

2 likes

6 likes

Da’s weer eens iets anders dan een

6R.

Leuk.

Licht en schaduw foto

van mijn Alpinist

3 likes

Uiteraard had ik de GMT versie die in de ‘Final thoughts’ genoemd wordt ook graag in het lijstje gezien :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

op US jubilee

6 likes

Ik zou nog wel een paar Alpinists lusten. Maar ik prijs me al gelukkig met deze aan de pols. Foto zonder filter of bewerking want dial is gewoon prachtig zoals ie is.

8 likes

En de allernieuwste,

SPB493:

Seiko Prospex SPB493J Land Alpinist GMT

Asia Limited Edition

“Hornbills”

Sale price€1.480,95 EUR

12 likes

Echt wel wat anders en dat kan ik wel waarderen, al is het niets voor mij.

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtig :ok_hand:

Oei :thinking:

1 like

Ik heb er twee gehad en uiteindelijk verkocht:

De glacier blue mag van mij op de lijst met mooiste uitvoeringen ooit, die was ook fantastisch. Tegenwoordig doe ik het hier mee:

Ook dit vind ik heel erg mooi, en ergens vreemd dat ze niet meer met het format van de OG Alpinist doen.

6 likes

Echt een prachtige Seiko :ok_hand: alleen die datum daar trek ik niet.
Seiko maakt echt mooie horloges maar waarom altijd maar weer die datum op zo’n rare plek.
Dan zou ik m op 6 uur nog wel kunnen trekken :wink:

1 like

Denk dat je bij elkaar de mooiste drie modellen hebt (gehad).

Twee keer is naar de mijne gevraagd door mensen die verbaasd waren dat het een Seiko was. De eerste droeg een Rolex, de tweede een Omega :smile:

1 like

En die met een Rolex wist over zijn horloge te vertellen dat er geen batterij nodig is? :wink:

2 likes

Beetje druk, maar wel oprecht heel vet! Met dit horloge heb je eigenlijk nooit meer iets anders nodig, toch?! :person_shrugging:

2 likes

Nooit een seikoman geweest maar de alpinist doet mij vaak twijfelen.

2 likes