Fraude Marktplaats

Als verkoper krijg je onderstaande melding en kun je verzenden

[quote=“WilSeiko, post:79, topic:121066”]
Marktplaats heeft nu iDeal betaalmogelijkheid. En dat werkt een stuk beter. Weet je als verkoper tenminste direct dat het echt is / wordt overgemaakt.[/quote]

Ach ja. Dit kon eerder ook al via de bank-app of tikkie. Sowieso altijd checken of het bedrag wel ontvangen is.

Er zijn nu ook oplichters actief die een nep App gebruiken en zo doen alsof ze de betaling hebben voldaan.

In principe is zo’n betaling is geslaagd plaatje ook wel te fotoshoppen en kunnen ze daar weer intrappen.

Voordeel is dat je nu zeker weet dat het wordt bijgeschreven. Ook al heeft de koper een ĂĄndere bank. Dat is dus een groot verschil

Nou nee, want het staat in jouw berichten en wordt door MP aangemaakt

Ik zie dat het in het berichten gedeelte op de App staat waar je met elkaar in gesprek bent. Als de kopende partij een foto stuurt met dit plaatje dan zou de verkoper weleens kunnen denken dat de betaling gedaan is.

Ja dan weet je ook zeker dat je je geld kwijt bent.
Gaypal biedt nog een geringe bescherming, ideal helemaal niets

Je houdt maar vol, niet?
Een plaatje ziet er anders uit in je berichtbox en is niet klikbaar. Dan moet je dus goed gedronken hebben wil je daar intrsppen.

Dat kun je wel zien of iemand een afbeelding verstuurd.

Daarnaast is er ook nog een apart tabblad met een overzicht van alle betalingen in de marktplaats app.

Haha. Ik zie nu ook dat je een apart[quote=“WilSeiko, post:88, topic:121066”]
Een plaatje ziet er anders uit in je berichtbox en is niet klikbaar.
[/quote]

Dat het niet klikbaar is snap ik.

Ik wist niet dat je ook een overzicht had met betalingen zoals @aeniezen aangeeft.

https://www.marktplaats.nl/verkopers/19665712.html

Deze heeft een hele lading foute meuk te koop

De prijzen geven al aan dat het fake zooi is
MP staat daar ramvol mee.
Het gaat mij juist om de oplichters. Degene die nep klokken voor origineel verkopen of plaatjes lenen.

2 likes

Hij komt er in reactie ook gewoon voor uit dat t nep zooi is. Dat dan weer wel

Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die 300-400 of meer betalen voor een fake. Voor hetzelfde geld heb je een mooie Tissot of Seiko, om maar wat te noemen.

Wat ik heb begrepen, zijn sommige fakes niet van echt te onderscheiden, en kwalitatief goed. Voor veel mensen is schone schijn belangrijk en hebben dus graag een fake Rolex.

1 like

2 likes

Tsja inderdaad niet iedereen kan een rolex betalen, maar met een fake lopen is echt kansloos. Er zijn zoveel alternatieven die een eigen karakter en kwaliteit hebben, maar fake no way.

2 likes

Helemaal met je eens. Toch moet er, gezien het constante aanbod, veel vraag zijn. Niet alleen naar horloges, maar tassen, jeans, shirts, sieraden. Een heel crimineel circuit waar veel slachtoffers bij vallen.

Ja er is zeker veel vraag naar en als er veel vraag naar iets is ( lees: geld in om gaat) dan komt de keiharde handel er gratis bij.

Een vriend van mij heeft, ik denk 6 a 7 klokken die allemaal fake zijn. Voor de afwisseling wilde hij dat? Veel daarvan met een ETA uurwerk incl. Certificaat?? Ik vond dat vroeger al sneu en snapte er geen bal van. Per stuk betaalde hij tussen de 300 a 500 euro. Hij had gewoon (zeker voor dat geld) een knap horloge kunnen kopen.

Ps. Het gĂȘnantste moment lijkt mij het moment dat je over je horloge wordt aangesproken
 Ehmm ja, ehmm hij is niet echt. :sweat:

4 likes