Ik ben nieuw op het forum en heb wat advise nodig.
Ik sta op het punt een nieuw horloge te kopen maar raak er maar niet uit. Qua specs, afmetingen, prijs liggen de twee ‘kandidaten’ zo dicht bij elkaar. Tenminste volgens mij toch, ik ben een liefhebber, geen kenner.
Ik heb de Hamilton Spirit of Liberty gehad. Prachtig horloge met een dial die erg mooi met het licht speelt. Daarnaast heeft hij een super mooie en comfortabele band. De gangreserve van de SoL is ook geweldig!
Kortom een absolute aanrader! Geen ervaring met je andere optie helaas…
Vind ze allebei niet lelijk. Maar vind de Hammy qua uiterlijk nét wat ‘boeiender’. Hoewel ik wel altijd wat moeite heb met de manier waarop ze bij veel modellen de lugs aan de kast monteren. Dat kan toch echt wel fraaier en meer als één geheel. Succes met kiezen!
Ik vond de sluiting super, staat op de band juist erg rustig en klein doordat de band onder de sluiting door gaat. Hij is ook absoluut niet “dik” te noemen.
De band en sluiting zouden, als ik je mag adviseren, juist twee key selling points zijn van dit horloge!
Nu ja, ik ook eigenlijk maar ben specifiek op zoek naar een zakelijk horloge dus in die context staat de cleane zuivere look van de FC me wel aan. (maar toch… de Hamilton is gewoon mooier al is dat subjectief natuurlijk)
de ervaring is dat Hamilton wel beter de waarde behoud dan een FC. Stabieler merk. Klinkt lullig maar mocht je ooit willen flipperen dan is het wel iets om rekening mee te houden.
Zonder twijfel de Hamilton. Hele mooie lange geschiedenis als merk. Waardevaster. Ik heb ooit één Frederique constant healy overwogen maar ik vond dat modelautootje denk ik mooier.
Zelf zou ik meer voor de Jazzmaster lijn gaan maar Hamilton is een zeer stijlvol merk.
Toen ik eerste post zag, vond ik de FC echt wat beter en rustiger op mijn netvlies, maar toen ik verder scrolde was het toch duidelijk Hamilton door de mooie ‘om de pols’ foto’s
FC maakt betaalbare hommages. Ze worden steeds beter in en ze hebben inmiddels manufacture status verworven. Zal FC niet zo snel onderschatten.
Hamilton heeft lange geschiedenis alleen heeft dit bedrijf behalve de naam geen link met zijn verleden. Nagenoeg alle horloges voorzien ETA ipv hamilton uurwerk.
Wat is er nog zo speciaal aan? Overigens geldt dit voor meerdere merken.
2e handsmarkt van hamilton is groter dan FC, maar misschien komt dat meer door de beschikbaarheid
Wat je de mooiste vindt kan ik slecht over oordelen.
Ik heb de FC en ik ben er zeer tevreden over, het is de 43 mm uitvoering die volgens mij niet meer leverbaar is.
Dit was het voorstel toppic.