Frederique Constant Automatic Heartbeat

Ik denk er over deze aan te schaffen!
Heeft er iemand ervaring met een Frederique Constant Automatic! Het gaat om de Frederique Constant FC-312G4S4. Winkelprijs 1995 Euro

image|308x500

4 likes

Tip: ga wel even na of deze ook handwinding is. Er zwerft hier op het forum een FC rond, die uitsluitend automatisch is en daarmee te weinig wordt ā€œopgeladenā€. Dat laatste hangt ook af hoe beweeglijk iemand is, maar je zult maar een rustig leven leiden, zoā€™n FC om de pols hebben en dan constateren dat je horloge steeds stil valt ā€¦

1 like

Kaliber
Opwinden Automatisch
Kaliber/uurwerk FC-312
Gangreserve 42 h

Waarschijnlijk niet handwinding dus? Wel wordt aangegeven dat het een Automatisch mechanisch uurwerk betreft.

Bij de meeste automatische uurwerken staat er nog aan toegevoegd: handwinding. En nog mooier wordt het als er ook hacking bij staat. Dan kun je het horloge tot op de seconde nauwkeurig gelijk zetten.

Interessant punt dat je aansnijdt!
Volgens mij hebben alle automaat Seikoā€™s die ik heb ook de handwinding optie.

Als dit er niet op zit, heb je dan eigenlijk niet een (te) simpel calibertje?
Ik zou er in elk geval geen willen, omdat ik niet dagelijks hetzelfde horloge draag en bij het omdoen graag even 10 draaien om zā€™n oren geeft zodat Ć­e voorlopig ff loopt.

1 like

Dit verhaal bedoel ik:

Poeh, die lijkt behoorlijk op die @SAT wil aanschaffen.
Tip: rechtstreeks de verkoper aanschrijven met de vraag: ook handwinding? Daarop kan slechts eenduidig worden geantwoord. Ja of nee.
Is het antwoord ā€œneeā€, krab je zelf dan nog maar eens achter het oorā€¦

Edit : Tip 2: lees die hele draad. De laatste reactie op die draad is echt helemaal verhelderend (en killing voor FCā€™s die uitsluitend automatisch zijn).

1 like

Handwinding is niet bedoelt om het horloge iedere dag bij te draaien, dan kan je beter een watchwinder kopen. Handwinding is eigenlijk bedoelt om het horloge weer aan paar slagen op te winden en aan te slingeren als hij stil staat en je hem weer gaat dragen.

1 like

Ga ik zeker doen, dank voor het meedenken

1 like

Dag allemaal, heb deze beschrijving op FC site opgedoken

As Frederique Constant Slimline collection is synonymous of thin models, the Slimline Heart Beat houses the FC-312 caliber, a mechanical hand-wound movement that is one of the most slender in its category and drives the heart beat, hours and minutes functions. This movement beats at a frequency of 28,800 alt/h, has 25 jewels and a 42-hour power reserve. In order to protect the watch, the case is water-resistant down to 30 ATM.

Finally, the Slimline Auto heart Beat is graced with a delicate alligator strap, either black or brown matching the colour of the case.

Toch Handwinding!!

1 like

Ten slotte: menig FC is aanzienlijk goedkoper te krijgen dan de listprice. Zoek eens wat verder op het net en wie weet tref je een betrouwbare leverancier die een (aanzienlijke) korting geeft. Enne, FCā€™s schrijven hard af, maar dat hoeft je niet te verhinderen je droom na te volgen.

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.