Frederique Constant only

Ik heb bij Gassan tijdens Black Friday dit horloge voor € 500 gekocht. Normale prijs was € 1000.

Zo dan, dat is nog eens korting… goed om te weten.

1 like

Helemaal gelijk. Kon m’n bericht niet meer aanpassen😅

F C lederen bandjes heb ik al minpunt reeds eerder opgemerkt: Mijn ruim 8K kostende F C (perpetual calendar manufacture FC700) was “af fabriek” uitgerust met een bandje dat na ruim 1 1/2 jaar bijna totaal door op een van de push-pennen.
Ook de sluiting vond ik ongemakkelijk : bleef nogal eens “haken”. E.e.a. vervangen door een bandje van ca. 160 Euro en een rose sluiting en dat werkt na 3 jaar zonder noemenswaardige slijtage of problemen. Ook mijn ca. 1K kostende FC 285N5B4 smartwatch was uitgerust met een matig lederen (?) bandje…voor de zekerheid ook maar vervangen.

Jammer dat de fabriek hierop schijnt te bezuinigen…of ik heb het slecht getroffen.

1 like

Kijk ook eens op de site van Zwinkels in NAALDWIJK als je toch in de buurt van Rotterdam bent: (bij een “grote” winkel (Bijenkorf) is er geen ruimte om te onderhandelen, tenzij er een reeds afgeprijsde ligt.
Bij een juwelier/horloge zaak krijg je vaak meer vakkundig advies en kan er misschien wat persoonlijker onderhandeld worden.

1 like

Dat is jammer inderdaad. Met Tissot heb ik ooit hetzelfde gehad. Was wel lagere prijsklasse.
Bedankt voor de review.

Goede tip, ik woon in de regio.

Gisteren deze in ontvangst mogen nemen :star_struck:

6 likes

Heeft iemand hier ervaring met onderhoud van de manufacture uurwerken buiten de garantie. Qua kosten, turnover etc? Hoor het graag!

Ook ik ben geïnteresseerd; mijn manufacture loopt na 5 jaar nog steeds prima en ik kreeg recentelijk wel het advies via mijn juwelier / FC dealer … zolang hij goed loopt NIETS aan doen !!

1 like

Blijft een prachtig horloge!

6 likes

14 likes

4 likes

9 likes

Gisteren naar TenSen in Antwerpen geweest. Erg toffe winkel! Ik kwam daar om een Omega te passen. De verkoper was echter een groot FC fan en raakte daar niet op uitgepraat :joy:. Hij heeft me redelijk enthousiast gemaakt over de Highlife. De Highlife in het blauw met de wereldbol lijkt me best tof. Helaas had hij deze niet op voorraad. Wat zijn de ervaringen hier? Hoe valt de 41mm maat op een gemiddelde pols? Ik heb niet eerder een integrated watch gehad.

1 like

Beauty nu in het blauw…!

4 likes

Dit is eenzelfde maat uit de highlife reeks. Omtrek van mijn pols is 17cm

5 likes

Oke, staat wel goed dus. Hoe bevalt de bijkomende strap? :grinning:

Bijna volle maan :crescent_moon:.
Clean, sportief en toch ook zakelijk!

5 likes

Op staal vind ik het horloge mooier staan. Daarom draag ik enkel die