Frederique Constant only

Oké! Was wel benieuwd naar de kwaliteit van het rubber. Zal binnenkort eens passen!

Wel een rustig topic dit. Niet veel FC liefhebbers of nog steeds wat een opkomend merk :smiley:?

Nou, wel een liefhebber hier: Ik bezit een 3-tal FC’s naar volle tevredenheid, hoewel ik ook een grote RADO-fan ben.

Ik ben me aan het verdiepen in de FC highlife blue 41mm. In veel filmpjes en reviews zie/lees ik dat mensen het nadeel benoemen van 5ATM/50m water resistance. Op de website van FC zie ik 10ATM/100m staan. Is dit een update geweest op het model oid?
(https://frederiqueconstant.com/watches/collection/highlife/highlife_automatic-cosc/fc-303n4nh6b/)

1 like

Ik zou maar uitgaan van wat er achter op de horloge kast staat. 5 ATM. Niet mee zwemmen dus.

De FC power reserve weer eens om!

8 likes

Zeer mooi merk :ok_hand:

1 like

Kreeg een mailtje over de Ace x Frederique Constant limited edition Highlife Worldtimer. 100 stuks en €4.295.

Best een gaaf model die ik ondanks de 3 kruisjes zeker zou dragen:

2 likes

Dat wel ja maar…

Toch maar niet, zo jammer dit. Bij Fromanteel is het nog te begrijpen gezien de afkomst. Maar de FC oprichters komen uit Den Helder en Gouda en het horloge uit Zwitserland. Ik hou het bij mijn FC zonder kruisjes…

1 like

Hulpvraag , iemand ervaring met dit horloge ?

1 like

Bedankt voor het plaatse van de topic hierin. En Alvast bedankt voor de hulp!

Heeft er iemand hier ervaring met de highlife perpetual of highlife worldtimer van FC?

1 like

Mooi ding hé… ik twijfel al sinds lancering of deze niet op de pols moet komen…

Wat cool dat ze de Geneva hebben aangepast naar Amsterdam in het rood… Dat is nou mooi maatwerk. Tis geen piece unique Framlingham maar wel close!

2 likes

We kunnen niet allemaal Ed Sheeran zijn uiteraard :stuck_out_tongue_winking_eye::call_me_hand:t3:

Schijnt dat Nico Leonard wel bezig is met Piece Unique van FC… Waarschijnlijk Belfast erop ipv London.

Yes, ik zag het ook op youtube. Benieuwd of ie het klaarspeelt :slight_smile:

Gisteren snel even bij Tollet (Woluwe, Brussel) langs geweest om te kijken hoe de FC Highlife reeks er ‘in the metal’ uitziet. Op foto/‘papier’ vind ik namelijk de World Timer en de Perpetual Calendar Moonphase wel interessant. En wellicht weet iedereen hier wel hoe dat gaat als het begint te jeuken :joy:

• Gewone versies van de Highlife zien er (té) groot uit op mijn 16,5cm pols. Komt veelal door verhouding van de oppervlakte en het plain/sobere design van de wijzerplaat vs. case design. Ik paste de blauwe plaat met globe motief en het deed me niet veel.

• Geen World Timer helaas dus die kon ik niet passen

• Perpetual Calendar Moonphase
    Ik vind’m best wel mooi en staat goed op m’n pols. Ze hadden enkel de witte wijzerplaat (mijn minst favoriete kleur), maar bij gelegenheid ga ik zeker even de andere kleuren checken. Ben wel getriggerd. Was enkel niet zo onder de indruk van de meegeleverde rubber strap. Voelde om 1 of andere reden wat goedkoop.

7 likes

Zie hier mijn horloge met een wat klassieker wijzerplaat, doch met hetzelfde binnenwerk (FC 775 series)
Draag hem al meer dan 4 jaar zonder problemen !!

6 likes

De FC Highlife in 41mm!

13 likes

Hmmz, nee die kleur zou ik idd ook niet ambiëren. Lijkt de wijzerplaat wat koud van. Donkere kleur staat beter/warmer… Hij staat je erg goed op 16,5cm… Ik heb zelf 17cm en twijfelde heel erg. Succes met je zoektoch… De Perpetual is iets van € 9500 toch?