Frederique Constant only

Is ongeveer een 1K goedkoper (aanbiedingen daargelaten) goedkoper, maar toch een hele investering !!

Als je wat rondneust op Chrono24 kun je voor rond de 6.7K de Highlife Perpetual vinden en voor 3.1K de Highlife Wordtimer. Nieuw en mét AD garantie.

Retail is het al value for money, maar aan deze prijzen is het al helemaal verleidelijk.

Must resist temptation.
:drooling_face::joy:

10 likes

6 likes

De tweede Yacht Timer GMT van vandaag. Maar moest dit plaatje van vanmiddag toch nog even kwijt!

9 likes

Ik zie allemaal drukke wijzerplaten!
Zijn er nog meer liefhebbers van clean & shiny?
In de zon knalt deze van je pols.

12 likes

Ik heb maar 1 FC en die vind ik redelijk clean, veel meer mag er van mij niet weggelaten worden.
In de zon is ie behoorlijk shiny, zelfs een beetje te! Soms minder goed af te lezen in de felle zon.

1 like

Beiden zijn prachtig! Alleen zie ik de Yacht Timer functie niet echt maar misschien mis ik iets…

Dacht meer aan zoiets… https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=OFjji4DfCS4

1 like

Dank je!

Op zich is natuurlijk elke horloge een Yacht Timer als je de reguliere wijzers gebruikt. En toereikend, (zeil)schepen varen over het algemeen immers niet zó snel. Maar, ik snap je verwarring volkomen. Dit model heeft geen extra complicatie om iets specifieks te meten. Anders dan dat er natuurlijk een GMT functie aanwezig is, handig voor als je hele oceanen doorkruist.

Het model in het filmpje is de Yacht Timer Regatta Countdown. En is uitgerust met een chronograaf complicatie die 10 minuten aftelt van het startschot tot aan het eigenlijke begin van de bootrace (regatta). De vijf bolletjes vullen zich in precies tien minuten van blauw naar oranje (een half bolletje per minuut). Daar is de naam dan inderdaad ook een stuk logischer.

In het geval van dit model doelt het mijns inziens dan ook voornamelijk op het nautische karakter van deze modelreeks. Je krijgt er naast de croco bijvoorbeeld ook een rubberen band bijgeleverd.

4 likes

Oeh, die is erg mooi, welk model is dit?

1 like

Heeft iemand de nieuwe Highlife Worldtimer van Ace x FC al gezien, of mocht iemand dat van plan zijn; zou je een paar wristshots willen maken en delen? :upside_down_face:

Vind hem echt gaaf, maar ga er geen 4.295 ballen voor neerleggen.

Paar foto’s van Ace voor de sfeer:

7 likes

Nog wat verder kennis gaan maken met FC.
Echt wel interessant wat ze doen/maken. Dials en movements ook met de loupe bekeken. Sterk werk. Behalve de banden (leder en rubber), die vind ik minder geslaagd.

7 likes

Doelde op deze, excuus :sweat_smile:

Ik moet mijzelf corrigeren. Ik vermoedde al dat ik een foutje had gemaakt en dat is inderdaad het geval. De bolletjes zijn in eerste instantie dezelfde kleur als de wijzerplaat. Wanneer je de bovenste Pusher indrukt verandert dat met 1 bolletje per minuut in blauw (of wit bij de variant met de blauwe wijzerplaat). En vervolgens met 1 bolletje per minuut in oranje. Die twee circulaties maken samen het totaal van 10 minuten. Met de onderste Pusher reset je het mechanisme. Onderstaand een filmpje voor de geïnteresseerden:

Ben trouwens ook erg gecharmeerd van de jouwe! Het contrast van de donkere wijzerplaat tegenover de schitterende lichte hour markers, wijzers, datum frame en kast - in deze gebalanceerde lay-out - zijn werkelijk smullen.

1 like

Dat is deze:

Mijne is een ouder model met andere wijzers, overgenomen van een HF lid.

1 like

Mooi horloge inderdaad en draagt comfortabel. Overgenomen (als nieuw) van een HF lid.

1 like

Iemand ervaring met dit model / uurwerk? Overweeg de aanschaf maar had graag wat meer informatie. Alvast bedankt!

image

Die is echt mooi man :ok_hand:

1 like