Onderschat merk
Nog steeds tevreden?
Overweeg aanschaf van hetzelfde horloge maar dan rose goud plated
Deze box heeft naar alle waarschijnlijkheid als showcase gediend van de “RUNABOAT”-serie mechanische horlogeserie van Frederique Constant.
Ik heb met die serie helaas een mindere ervaring moeten opdoen: de gangreserve was kennelijk onvoldoende (of, volgens FC bewoog ik te weinig) om bij m.i. normaal gebruik probleemloos als automaat door te lopen.
Horloge, na 3 x nakijken, teruggestuurd en een “manufacture” aangeschaft, welke al 2 jaar perfect loopt.
Ik sluit een paar foto’s bij van mijn huidige FC collectie: ik blijf het een mooi en speciaal merk vinden, ook gezien de (Nederlandse) historie.
Zeker, fantastische looks, Poor men’s JLC
wel een echte dresser, draag hem niet bij polo en jeans, zeg maar.
Momenteel twee modellen thuis liggen als prijs voor een evenement. Een dames model en dit herenmodel. De slimline power reserve manufacture. Ondanks dat het een mooi horloge is, is het niet mijn smaak en zou ik voor dit bedrag (3295 euro) toch iets anders uitzoeken
Complicaties zonder fratsen. Wel aan de prijs. Ik mocht hem voor 5k meenemen. (Schiphol) List is €8k. Zat serieus te twijfelen. Achteraf toch blij dat ik het niet gedaan heb…Ik denk nu dat ie vrij snel gaat vervelen.
Ja snap ik wel. Er gebeurd ook wat meer op jouw wijzerplaat. Ik hou voornamelijk van dress watches. Liefst met een beetje sportiviteit.
Maar (rosé)goud moet voor mij wel (rosé)goud zijn…
Volgens mij ligt die op de verkeerde doos.
De juiste doos is vrij groot, met een schaalmodel auto erin.
Opgericht door dhr. en mw. Stas, inmiddels verkocht aan Citizen.
De uurwerkontwerper is een Nederlander, Pim Koeslag.
Hij werd door Machiel Kalf voorgedragen voor de job.
Dus best wel een NL tintje.
De fabriek zit in Genève, Plan les Ouates, vlakbij Rolex, Patek en naast Piaget.
Zo te zien heb je het vertrouwen in het merk niet verloren!
Ik heb er 2 gehad. De bovenste heb ik nog. Prima klok. Zeer fraai afgewerkt. Ik wil nog een keer zo’n 700 serie hebben.
De onderste is weer verkocht. Vreemd model, heb er nooit info over kunnen vinden.
Je hebt gelijk. Sorry, horloge
Voor de liefhebbers: Batavia stad Lelystad: daar hebben ze 40% korting op veel modellen.