Frederique Constant Runabout GMT

Beste allemaal,

Ik ben vandaag voor het eerst naar de lokale juwelier gegaan omdat ik nu ook wel eens een horloge in het echt wilde zien, want ik ben nog altijd bezig met mijn zoektocht voor mijn eerste horloge.

Goed… ik heb dus een aantal horloges gepast en de frederique vond ik erg gaaf, balans tussen een net horloge en toch sportief en ik wil geen echte dress watch want daar ben ik denk ik te jong voor

Dus mijn vraag is denken jullie dat dit een mooi horloge is voor het geld en natuurlijk wat jullie er zelf van vinden (ik weet dat ik moet dragen wat ik mooi vind natuurlijk) want ik had hem hier nog niet gezien.

Hier een paar foto’s:




20 likes

En wat is de prijs ( geen zin om te google) :grinning::grinning:

1 like

Rond de 1600-1700 euro

Ik vind persoonlijk dat de tijd slecht af te lezen is. Op die laatste foto lijken alle wijzers even lang. En ze lijken ook nog eens op elkaar.

6 likes

Ik vindt het een mooi horloge maar voor dat geld zou ik doorzoeken tot dat ik 110% zeker ben dat dit hem is.

1 like

Ik zou zelf voor dat geld ook ff verder kijken .maar ja als jij hem top vind . En daar gaat het om !

Wat degenen voor mij zeggen. Ja, mooi horloge, maar voor dat geld is ook een hoop anders te krijgen.
Hier een topic vol horloges onder de €2000 ter inspiratie.

1 like

Blijft een kwestie van smaak, zoals veel gezegd…
Als je dat klokkie niet uit je koppie krijgt en een smile van oor tot oor, dan is het de juiste keuze. Anders blijven zoeken en passen.

Zelf heb ik niet zoveel met FC, zou zelf sowieso voor iets anders gaan.

Succes maar vooral ook plezier met je zoektocht.

1 like

Jep, is wel een minpunt, je haalt de wijzers snel door elkaar

Dankje, ik ben ook van plan om een paar dagen naar Düsseldorf te gaan om van alles en nog wat te bekijken, plezierig is het zeker!

Zou voor dat geld ook nog even verder kijken, ook eens naar een 2ehands in bijna nieuw staat.

Zoek dan ook even een juwelier op met een Sinn collectie.

Ik denk dat er in die prijs klasse meer te halen is.
Dus ik zou het niet doen tenzij je er helemaal weg van bent natuurlijk

1 like

Mooie klok.

@dailyjan ik ben toevallig vd week bij juwelier Reijersen in Oudewater geweest en de limited edition met het bootje erbij gepast… ik moet zeggen een prachtig horloge wat ik voor 1500 zeker zo zou kopen. Hij is prachtig afgewerkt… ik heb de witte plaat gezien met zwarte band… echt een top horloge die het op andere banden ook goed doet! Daarbij is FC gewoon een mooi merk!

5 likes

Zoals eerder gezegd lijkt het horloge slecht afleesbaar doordat de wijzers zoveel op elkaar lijken. Die hierboven wordt getoond vind ik veel aardiger.

1 like

Ook gaaf! Ziet er wel cleaner uit doordat er geen extra wijzer op zit. Ik ga binnenkort nog maar eens kijken of die ook bij de lokale juwelier te zien is

Het is natuurlijk lovenswaardig om de lokale economie te steunen, ik vond het een sympathiek plan, maar dezelfde zwarte Runabout kost 1200,- op de Baai bij een gerespecteerde Duitse verkoper.

Verder een prima keus :+1:t3:

Zelf vind ik een GMT complicatie best leuk, maar erg veel doe ik er niet mee. Ik zou zeker ook kijken naat niet GMT horloges, als je er niet persé naar op zoek bent.

Zeer mooi horloge en een leuk instap merk met Nederlandse roots. Zelf heb ik een Runabout 720 uit 2010 waar ik dik tevreden mee ben.


Zoals je kunt zien zijn ze niet zo veel veranderd alleen het binnenwerk is geen in house movement meer, maar dat zie je ook weer terug in de prijs. Ik heb bijna 3 jaar gezocht naar een mooie goedkopen Frederique Constant en op chrono24 gevonden. De juwelier waar ik hem heb gehaald had 12 vitrine kasten en na jaren aandringen mocht hij Tag Heuer gaan verkopen. 1 merk moest wijken en dat was FC met 50% tot 70% korting :+1: precies mijn prijsklasse.
Dus een tip goed rond kijken en rustig wachten. Je kunt die zuur verdiende centjes maar 1 keer uitgeven.

2 likes

Prachtig ding. Eigenzinnig loepje, coole plaat, leuke discrete GMT implementatie.

Bij dit ontwerp stoort het mij grappig genoeg niet dat de wijzers kort zijn.

Ik zeg doen als je geen WR eisen hebt. Het is weer eens wat anders, en FC maakt goeie reut.