Fromanteel: The Pendulum diver 200M

Beste HF leden,

Ergens in de afgelopen dagen kwam ik op Instagram dit tegen;

Instant was eigenlijk mijn interesse gewekt om eens verder te kijken… Op ons forum kwam ik onderstaand topic tegen van @FransT Dank hiervoor!

Maar verder heb ik zo snel niets kunnen vinden van de Pendulum diver van Fromanteel hier op het forum.

Bij Fromanteel hebben ze er in ieder geval een leuke site van gemaakt

Even wat specs;

  • SW200-1 caliber met 38 uur gangreserve
  • Saffier glas
  • Geborsteld staal met gepolijste delen
  • 200M waterdicht met geschroefde kroon
  • 40 mm doorsnee
  • Bandbreedte van 20 mm met vouwsluiting
  • L2L 47 mm (zo’n beetje als mijn Ploprof)

Het horloge is verkrijgbaar met een zwarte en blauwe wijzerplaat en je kunt er een Nato band bij bestellen. Eveneens biedt men de optie om een see through caseback te bestellen.

Ik moet zeggen dat ik het een leuke verschijning vindt! Graag zou ik hem eens in het echt ergens bewonderen… maar helaas zit het horloge in de pre order :see_no_evil:

Bovenstaande wilde ik met jullie delen; want Nederlands i.c.m. het gegeven dat duikhorloges over het algemeen gelieft zijn hier… en wie weet had je hem net als ik niet eerder voorbij zien komen :sunglasses:

Fijne zondag nog voor één ieder :watch:

6 likes

Hebben ze hem niet bij Fromanteel zelf liggen? Keizersgracht, als je belt kan je gewoon langs komen.
Grappig, ik zie nu ook dit :


image

Ze doen wel hun best, eerlijk is eerlijk. Of je er nou van houdt of niet, ze gaan wel vooruit.
Ik wist dat heel veel mensen zaten te wachten op een duiker, volgens mij was iedereen wel een beetje klaar met hun ontwerpen.

1 like

Dank voor het delen, erg interessant en leuk om te zien dat ze dit soort releases doen. :slight_smile:

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo’n Amsterdam ganger ben… heb er niets tegen; maar zeker ook niets mee :see_no_evil: Door de regel genomen te veel mensen :grimacing:

Maar uiteraard wel een goede tip!

Die “Flipper” editie is wel erg mooi met die extra aanduiding op de wijzerplaat en gegraveerde caseback.

Helemaal mee eens… behalve dat ik niet wist dat er veel mensen op een Fromanteel duiker zaten te wachten :sweat_smile:

1 like

Ik zie zojuist dat je de Flipper nog kunt pre orderen… wat mij betreft net iets attractiever en exclusiever dan de diver variant.

1 like

Inderdaad. Álle Fromanteels hebben zo’n beetje dezelfde wijzers, zelfde kast, zelfde grootte (42mm). Designs waren opzich wel leuk, maar weinig vernieuwends in de modellen. Ik heb de Globetrotter gehad, nooit spijt van gehad dat ik die heb laten gaan. Voor de prijs is veel betere kwaliteit te krijgen. Maargoed, voor een microbrand is het logisch dat de prijzen wel oetsje hoger liggen.

Duikhorloge ziet er aardig uit. Ze zijn gek genoeg afgestapt van de eeuwige 42mm.

1 like

Als je alleen door de Kalverstraat loopt, dan klopt dat ja :slightly_smiling_face:
Vanaf het CS, 15 minuutjes een rustige wandeling over de Keizersgracht. Schuin aan de overkant zit trouwens AWCO, dan pak je die gelijk mee.
9-straatjes, prachtig stukje Jordaan :ok_hand:t4:

2 likes

Heb je nog een tip voor de automobilist :smile:

Parkeer bij een NS station.:sunglasses:

1 like

Thenks… maar dit is niet de gouden tip voor mij :joy:

1 like
1 like

Als je van de aanschaf van de Fromanteel net zo vrolijk wordt… dan doe je een goede nieuwe aankoop :sunglasses:

Hopen op een plekkie in de buurt, anders gewoon naast CS in de parkeergarage. Oosterdok, vooraf reserveren kost je 5 euro voor een hele dag. En is het vol : pech. Dan betaal je maar ergens de hoofdprijs in een van de andere garages.

1 like

Fromanteel.
Sinds 1607…
Echte Amsterdamse heritage… euh persiflage