HahahahahA, ik heb een dochter van 15, die roept wel 10× per dag dat ik een boomer ben
Mijn Duro tikt ook goed op de indices. Mijn Tissot quartz uit 2004 redelijk goed. Swiss Alpine Military niet goed maar die loopt dan weer wel +1 seconde per maand (Ronda 515). Het zijn goedkope horloges.
Mijn stoort het niet meer gezien de prijsklasse. Wat je ook vaak ziet is dat de urenwijzer niet precies op de index staat op het hele uur.
Bij horloges vanaf ca. 500 euro is dat al stukken beter afgeregeld.
Wellicht heb ik geluk maar deze doet het prima. Alle “Zwitserse” Ronda quartz die ik had zaten er steevast naast. Dieptepunt was de PRX waarvan ik er geen enkele heb kunnen vinden bij de AD zonder dit probleem.
Krijg een beetje het Idee dat Japanners er meer aandacht aan besteden dan Zwitsers in de lagere prijsklasse tot laten we zeggen €500.
Bij mij telt er meer dan een seconde wijzer al dan niet op indices. Uiterlijk, draagcomfort, emotionele waarde… Daarbij valt dit probleempje in het niet.
Maar het mooiste vind ik gewoon een sweeping seconde wijzer…
Stoort mij ook.
Vreemd dat niemand het volgende probleem aanhaalt bij vele quartz horloges : het kleine sprongetje van de secondewijzer als je de kroon indrukt.
??
Doe dat dan ook niet
Bij quartz zijn het maar een paar uurwerken die dat doen. Als het een probleem voor je is raad ik je een spring drive aan. Die tikken überhaupt niet, die glijden traploos.
Je kunt ook nog een quartz zonder secondenwijzer overwegen.
Die heb ik ook,helaas ook een mis tikker ,maar Ohh zo cool de Ray Mears.
Dan heb ik dus geluk gehad😁.
Volgende quartz op de lijst is de Jetstar. Hoop dat Bulova/Citizen wat meer van die retro of kleinere modellen gaat leveren. Helemaal ideaal als ze een Solar versie zouden uitbrengen met 262 hz inside.
Dat stoort mij ook enorm
Wat zal mijn Promaster dan horror zijn om te zien met zn afwijkende secondewijzer èn functiewijzer.
Zoals je vermoedt; het doet mij vrij weinig. Wanneer alles wel strak uitlijnt heeft dat wel een extra stukje voldoening.
En dat geldt niet alleen voor nauwkeurig gepositioneerde secondenwijzers…
Daar hebben (vooral oude) mechanische horloges ook vaak last van hoor. Meestal te verhelpen met een servicebeurtje.
Ach. Ze zitten er maar een halve seconde naast.
Een Meistersinger is ook een optie…
Snap precies wat je bedoelt. Helaas bij Swatch met de Precidrive geen goede ervaringen. Bij ISA uurwerken (o.a. Maurice Lacroix) en Ronda lijkt het strakker qua ‘op de seconde’
Ook Miyota/Citizen quartz lijkt OK.
Dit zijn slechts mijn bevindingen.
Bij mij lopen Tissots en Certina (Swatch groep) minder strak.
It sucks ja,maar over de precidrive het is echt super nauwkeurig na 3 weken loopt de mil-spec niet zichtbaar achter op mijn mudman met atoomklok tijd!.
Snel lezende de Longines VHP series nog niet voorbij zien komen. Mijn conquest gmt tikt strak op de indices.
Vast al aangehaald hierboven, maar neem een Grand Seiko 9F Quarts. Spot-on op de indexen, elke keer weer
Die laatste Citizen die je daar post zat er anders behoorlijk naast bij mijn exemplaar.
Wat mij trouwens veel meer stoort is een chrono wijzer die niet mooi op de 12 reset.