'frustraties'de seconden tellen

Ik ben op dit punt denk ik wel een uitzondering hier. Het zal mijn bilspleet oxideren of de wijzer exact op de index staat, zolang maar enigszins duidelijk is welke index wordt bedoeld.

3 likes

nu de minutenwijzer nog

2 likes

Daar gaat dit topic niet over

Een op de negen mensen over de hele wereld heeft niet genoeg te eten. Dit is een verwoestende statistiek, vooral als je bedenkt dat de meeste honger te voorkomen is. Armoede is de belangrijkste oorzaak van honger, omdat mensen die moeite hebben om rond te komen zich geen voedzaam voedsel kunnen veroorloven. Gebrek aan toegang tot schoon water en sanitaire voorzieningen, natuurrampen en conflicten dragen ook bij aan de wereldwijde honger.

De gevolgen van honger zijn verstrekkend. Ondervoede kinderen worden vaker ziek en missen school. Volwassenen die honger hebben, zijn minder productief op het werk. Honger eist een enorme tol van de fysieke en mentale gezondheid. Het is wereldwijd een belangrijke doodsoorzaak.

Wat zijn de belangrijkste redenen voor honger in de wereld?

1. CONFLICT VERHOOGT HONGER

Er zijn wereldwijd veel oorzaken van honger, maar conflicten zijn verreweg de grootste. In meer dan de helft van de hongercrises in de wereld is conflict zelfs de belangrijkste oorzaak van honger. Als er een conflict uitbreekt, worden voedselproductie- en distributiesystemen ontwricht, mensen ontheemd en bestaansmiddelen verwoest. Al deze factoren leiden tot meer voedselonzekerheid en honger.

Bovendien leiden conflicten vaak tot een verslechtering van de sociale cohesie en een toename van geweld. Dit verergert het probleem van honger nog meer, omdat mensen nog minder toegang krijgen tot voedsel en andere hulpbronnen. Het goede nieuws is dat er de afgelopen jaren vooruitgang is geboekt bij het terugdringen van het aantal mensen dat honger lijdt. Conflicten blijven echter een groot obstakel om Zero Hunger te bereiken.

En als je je druk maakt om een secondewijzer die niet exact op de indices tikt, heb je ook geen tijd om je te mengen in conflicten. De oplossing voor “wereldwijde honger” is dus gevonden
 Wordt allen lid van het HF!

of bestel gewoon een pizza :wink:

3 likes