Full metal jacket: Casio G-Shock GMW-B5000

Als je hem niet neemt… Is pb welkom, zoek nog een plek om te passen op ranke pols.

1 like

Er verschijnen er steeds meer op eBay. En de prijzen die worden gevraagd, OMG.

Ja ik zie het, wel een beetje overdreven vind ik.

2 likes

Als ik er een voor 5 à 6 honderd euro had gekocht en de prijzen zag, had ik hem ook te koop aangeboden. Leuk is hij zeker, maar 1k leuk?

1 like

Denk dat de gouden wel weg gaat voor 1k maar de zilveren verwacht ik toch niet gezien er nog genoeg verkooppunten zijn die beweren nog een lading zilveren binnen te krijgen.
Straks maar eens bekijken.

Ik zou wel een zilveren overwegen. En ik verwacht dat die straks volop beschikbaar komen. Casio zou wel gek zijn om zo’n gewild model in kleine oplages te houden. Daar hebben ze immers de gouden al voor.

1 like

Of ze gaan het businessmodel van Rolex hanteren :stuck_out_tongue:.

1 like

meegenomen en erg blij mee. Hij had nog een paar zilveren in order zei die, voor de mensen die willen raad ik aan om mooihorloge.nl in de gaten te houden.

Ook net besteld bij Horloge.nl
Sorry voor degenen die net iets later waren
:roll_eyes:

Kleine troost: ze lijken nu beter beschikbaar te komen

4 likes

Als je zelf de band wilt verstellen: LET OP!
Deze zit niet met geklemde pennen, of pin-and-collar, maar met een pushpin bevestiging in de middelste schakel. Dit zijn pennetjes met aan weerszijden een verend pinnetje, zie foto. Dergelijke pushpins worden ook vaak gebruikt om horlogebanden aan de lugs te bevestigen.

Openen is niet zo lastig. Je drukt aan 1 van de beide kanten met een iets dunner pinnetje in het gaatje van de grote schakel. Dan wat jutteren, en dan komt de schakel al snel los.
Alleen terugplaatsen…#$%^@#$@%@&

Als je niet zo’n goede fijne motoriek hebt, is het even pielen en vooral wachten op een moment dat je
h.e.l.e.m.a.a.l…Z.e.n…bent (die momenten heb ik niet zo vaak).

4 likes

Niet geheel onverwacht, maar horloge.nl meldt via mail dat leverancier heeft gezegd dat de gouden versie niet meer wordt geleverd.

1 like

Ja dat is bij veel van die Casio bracelets. Ellende.

Als je het weet niet zo’n probleem. Ik heb de eerste 2 met een pindrukker losgedrukt voordat ik het doorhad.
Dus nu 2 nieuwe pinnetjes in bestelling :slight_smile:

Idd, over de zilveren niks gehoord :stuck_out_tongue:.

Wauw… echt zelden zo’n makkelijk te verstellen band gehad haha.

Beter dan dat kutten met die seiko banden!

2 likes

Die vind ik juist prima te doen :stuck_out_tongue:. De kraagjes schieten altijd precies om mijn gereedschapje heen.

Ik moet er nog aan beginnen om er schakels aan te zetten :wink: denk wel dat ik ze allemaal nodig heb.

Jij doet m om je been?

2 likes

Of om mijn nek…:sweat_smile:

1 like

Voor de liefhebbers, zowel de zilveren als de gouden is te koop bij de Siershop in Rotterdam Alexanderium. De gouden versie is €599.

2 likes