Full metal jacket: Casio G-Shock GMW-B5000

Kwam hem tegen op Instagram, spreekt me enorm aan. Alleen dan wel met een rubberen bandje denk ik :slight_smile:ļø

1 like

Die rubberen Robbie heeft een negatief display lijkt het, of heeft die extra instellingen?

Negatief, niet instelbaar (het negatieve zit in een kwart slag gedraaid polarisatie filter).
Lijkt me wel cool als het draaibaar zou zijn; doet me denken aan het auto-reverse cassette-deck van Nakamichi dat ik vroeger had.

Paar jaar terug had ik een Seiko SDGA001 met electro pheretic display (soort e-ink) die dat wel kon. Maar daā€™s een andere techniek.

4 likes

Is idd geen lcd but I agree.
Prachtige klok trouwens: heb heel vaak op het punt gestaan er 1 te kopen. Jammer dat Casio deze displays niet gebruikt. Vaker matrix-lcdā€™s gebruiken zou ik ook prettig vinden.
Heb ook wel eens zelf los polarisatie-filter gebruikt, maar werkt toch minder goed dan de negatives die Casio de laatste tijd uitbrengt.
Zoā€™n negative GW-5600 is volstrekt onleesbaar, maar bijvoorbeeld een GD-350 met negatief schermpje is echt bijna net zo goed als de positieve variant.

Had de gouden versie van deze Seiko SDGA001 heb hem verkocht heel stom van me $@/! $

1 like

Wat ik in zilver had, had of heb jij in goud!
Deze Seiko, en de Casio.

Heb jij gouden kronen?
:joy:

1 like

Nee heb nog mijn eigen tanden zonder hulpmiddelen :grin::wink::smiley:

1 like

Ik zat net te denken, voor degenen die de gouden limited misgelopen zijn. Je zou de gouden kast en band kunnen bestellen via bijv. Pacparts en zo van de zilveren variant een gouden maken.

Heb je hier een linkje voor? :angel:

1 like

http://www.pacparts.com/part_model.cfm?mfg=CASIO&model_id=GMWB5000TFG-9&row_start=1&src_model_id=&action=list_part

Bezel ruim 80 usd en bracelet ruim 150 usd

Maarja fan wel voor 240 dllr een gouden :slight_smile:

Maar alles out of stockā€¦

Een wtf momentje, het LED licht licht wit op as usual, maar licht daarna drie maal rood op. Blijkt dus te maken hebben met een reminder.

:sweat_smile:
14upPTN5mP1GtlgobR

8 likes

Komt zeker dat Belgiƫ met 2 0 voor staat :joy::grin:

1 like

Nee joh, daā€™s de plaswekker

1 like

Haha :joy:

Zit de omleiding van de datum net ff scheef op je exemplaar? Las zoiets op een ander forum. Kan ook enkel zo lijken op je foto.

Gr, HJR

https://uhrforum.de/casio-g-shock-35th-limited-in-gold-neu-ovp-t359501

Dat is een bijzonder schappelijke prijs.

De ā€œnormaleā€ op MP voor 700euries of meerā€¦ 1 maandje geduld hebben en je wordt er mee dood gegooid :slight_smile: