Full metal jacket: Casio G-Shock GMW-B5000

Ik heb de gouden nu een paar maanden en ik vind hem verrassend krasbestendig. Nu moet ik bekennen dat ik hem niet heel vaak draag maar hij blijft zeer, zeer mooi!

1 like

Het valt mee, maar de band krast weldegelijk bij wat vaker dragen. Wel denk ik dat dit eerder zal opvallen op de zwarte dan op de goudkleurige.

1 like

Ik heb me even ingelezen over de coating, en ik denk dat deze info wel handig is voor geïnteresseerden. De zilveren variant heeft geen coating op de band. Dus het minst krasbestendig van de serie. De originele gouden variant heeft een PVD coating, en de Porter variant is geheel DLC gecoat, maar kost dan ook €1300(inmiddels 3000) Nu vraag ik mij nog wel af over welke coating de GMW B5000GD modellen beschikken. Is er toevallig iemand die dit weet?

IP volgens mij. Betekent dat het kan krassen door ernaar te kijken.

1 like

Tsja, of juist het meest. Onder het blank metaal zit… blank metaal.

1 like

Ik overweeg een bezel en band van de B5000TFC te kopen, aangezien die wel geheel DLC gecoat zijn.

A shit, flinke kras op de g-shock rechtsboven. Moeilijk fotograferen maar zit rechtsboven. Trek het slecht en zou dit wel willen fixen. Suggesties?

f

@bertus1987 je zou kunnen proberen de kras weg te polijsten, en dan de plek weer schuren, met heel fijn schuurpapier. Je kan ook zoeken naar een nieuwe bezel, kost ongeveer €70,- . Ee staat er een op eBay, en anders moet je tiktox of pacparts raadplegen

2 likes

Reken op hele lange levertijden van de onderdelen.
Ik heb al 9 weken de stalen bracelet in bestelling staan bij PacParts.

Een kras op een G-shock… dat hoort toch?

3 likes

@Vinniebase Tiktox gaat voor mij een bezel en band bestellen. Ik hoop dat zij sneller zijn dan pacparts.

1 like

Pacparts schijnt niks van de fabriek te krijgen. Ben benieuwd wat Tiktox doet.

1 like

Ik betaal wel via Paypal. Mochten er rare dingen gebeuren, dan krijg ik in ieder geval Mn geld terug. De communicatie met tiktox is in ieder geval veelbelovend :ok_hand:

1 like

Ik heb bij Pacparts ook met pp betaald. Maar ik laat hem voorlopig staan. Ik wil de band toch hebben.

Welke heb je besteld?

De zilveren

1 like

Haha fair enough, maar deze gaat me aan het hart

1 like

@Vinniebase ik krijg net bericht van tiktox. Ik kan de bezel komende week al thuis hebben. De band verwachten ze volgende week, of 7 november, wanneer ze weer een levering van Casio ontvangen.

Klinkt veelbelovend!

1 like

Maar jij hebt de zwarte set met DLC coating gekocht. Ben benieuwd of Tiktox de zilveren wel snel kan leveren.
Al verschillende keren Pacparts een mailtje gestuurd maar reageren niet…

1 like

Ik heb de gouden versie besteld, van de anniversary editie. Die zwarte kan tiktox niet leveren. Zilver en goud wel

1 like