(full) service FC...komt HF-horlogemaker to the rescue?

460 voor een rolex ga je niet redden. Dan ga je snel richting de 800/900

520,- als je wil dat ie ook gepolijst wordt :wink:

No…shit. Really? Really really? :thinking: Ik ben gewoon een beetje beledigd nu.

Ha! Als ik wil dat de mijne gepolijst wordt kost het me een dinertje. :drum:

:wink::wink::wink:

Hotsee, het is weer vrijdag!

2 likes

Haha jazeker. Betaalde al ooit 500 voor de reparatie van een lug en gedeeltelijke beurt aan uurwerk.

Ik bedoel dat ik beledigd ben omdat je denkt dat ik niet weet wat de prijzen bij een Rolex SC zijn :upside_down_face:

Dan was je grapje niet helemaal goed gelukt :wink:

1 like

Gent is ook een optie. Bouverne heeft een eigen atelier dat Rolex certified is en Rolex-garantie levert. Kortere wachttijden ook dan het RSC Bxl (en zijn voor vintage stukken veel vatbaarder voor het behouden van originaliteit op verzoek van de klant.)

2 likes

:joy:

2 likes

Waarom zou een FC met een speciaal uurwerk goedkoper voor een beurt moeten zijn dan een b.v. Rolex ?? Het gaat m.i. om de arbeidsuren en kwaliteiten van de “monteur” die berekend worden en als ROLEX duurder met een zelfde soort arbeid is, is dit alleen maar een opslag die zij zich denken te kunnen permitteren vanwege hun dure NAAM !!

1 like

Toch naar Keulen dus, om je Duitse helm te laten poetsen :grin:

3 likes

Oh kijk, dat zijn de betere tips! Thanks Cody!

Ja.

In welke alternatieve dimensie is dat Limburgs gebrabbel Vlaams ? :joy:

2 likes

OKE!!!

3 likes

En daar heb je dan ook helemaal gelijk in. Maar het is helaas wel zo.
Wil je een normale prijs betalen, dan moet je hem naar een onafhankelijke horlogemaker brengen. Het punt met sommige merken (Rolex, Omega, etc.) is dat die hun vervangende onderdelen ook niet algemeen beschikbaar (meer) stellen, waardoor je soms bijna een soort van gedwongen wordt om toch bij die dure toko binnen te stappen.

1 like

Spreek je frans dan ? :sweat_smile:

1 like

Ik ken wel een leuke Franse meid hier die een weekendje Brussel samen niet erg vindt.

1 like

Hahahaha, ik woon in Hasselt maar ben opgegroeid in Vlaams-Brabant, vandaar mijn samensmelting van verschillende accenten en vocabulair. :joy:

In dit geval vind ik dat 2824 terecht dat ie er n opmerking over maakt.

Het blijkt uiteindelijk te gaan om enkel n full service v n manufactuur uurwerk te gaan. Hiervan is v te voren duidelijk wat de prijs is. 2824 kreeg echter een verkeerde prijs mee.

Anders zou het zijn als ie bv wel de juiste prijs voor n full service kreeg en er blijkt wat defect en vervangen/gerepareerd te moeten worden. Dan zou het redelijk zijn dat de prijs hoger uitvalt dan vooraf aangegeven van enkel de full service prijs voor een manufactuur uurwerk.

Maar mocht de vooraf de verkeerde prijs zijn doorgegeven, en de klant kan er zonder extra kosten vanaf zien, dan lijkt me er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Ik weet niet of je als klant juridisch aanspraak kan maken op de prijs die de verkoopster had verteld.

Anders wordt het ook imho als de klant besluit af te zien vd servicebeurt en er onderzoekskosten in rekening worden gebracht, terwijl vooraf de verkeerde prijs was doorgegeven.

1 like

Vandaar ook dat ik bv liever n eta 2824 in mn Tudor heb, dan hun manufactuur uurwerk.

1 like

Haha, dit is wel een tikkeltje oneerbiedig richting de uiterst kundige horlogemakers die zich op HF bevinden. Maar bij FC krijg je waarschijnlijk wel betere garantie (mag ook wel bij een miljoenenbedrijf).

1 like