Ik heb mijn prachtige Pallas horloge van CvdK aan geboden aan de Watchcompany om het glas opnieuw te laten polijsten en dat is een full service geworden nu schrok Ik nogal van de prijsopgave, 490 euro.
Is dit een normaal tarief?
Bij Omega en dergelijke betaal je zo € 600,- voor een servicebeurt via het officiële servicecenter, is dus niet heel vreemd wat prijs betreft.
Op zich geen verkeerd tarief.
De pallas heeft een basis ETA uurwerk met een DD module. Die is vaak lastig te servicen.
Ook hangt het af van hoelang geleden de laatste service is geweest.
Laat de watch company dit doen door CvdK zelf? of hebben ze een werkplaats/horlogemaker die dit uitvoert?
Denk dat bij CvdK zelf je wel van dit soort prijzen mag uitgaan. Als ik lees wat service kost voor Breitling Rolex Tag Heuer etc,
Is de eerst even service beurt, Ik heb hem 5 jr
Is inderdaad op gestuurd naar CvdK zelf
Dan is het idd niet raar. AWCo is officieel dealer van cvdk.
Je krijgt hem dan als nieuw terug
Ok goede tip, dank
Is dit iets wat je elke 5 Jr. moet doen? Ook als je geen kola then hebt?
Sorry , als je geen klachten hebt?
Vlgs. mij geldt voor heel veel horloges een service intervan van 5-7 jaar
intervan = interval
Er is een eeuwge discussie gaande onder horlogeliefhebbers over die service termijn. sommigen zeggen om de 5-7 jaar, anderen wachten tot het horloge slecht gaat lopen.
Zolang er geen echte schade aan het horloge is blijft de service prijs gelijk.
Het is veel geld maar ik denk wel gangbaar.
Doet hij het niet meer ?
Zelf vind ik het altijd vreemd dat er zonder er om gevraagd te hebben een reparatie wordt uitgevoerd.
Stel je brengt je auto naar de garage voor een nieuw lampje in bv de koplamp, je komt 'm weer ophalen
en dan zijn er 4 nieuwe banden gemonteerd, de motor is gereviseerd en of je maar even pak 'm beet
2000 euro af wil tikken. Dan zeg je toch ook bekijk het even…
Overigens welkom op het forum!
Dat was ook mijn eerste reactie maar ik ging er eigenlijk ook vanuit dat TWC het wel heeft geadviseerd gezien de leeftijd, met een daarbijbehorend tarief. Ook had de eigenaar nog kunnen vragen naar een kostenopgave, maar enfin dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk nu wel weer een ‘‘nieuwe’’ klok
Als hij na 5-7 jaar nog goed loopt volgens de timegrapher zou ik nog langer wachten.
Ja wel daar geen klachten over, maar wel vlekken op het glas.
Dat moest opnieuw gepolijst worden.
Dank
Ja wel naar kosten op gave gevraagd, die was dus 490 euro, maar je hebt Dan eigenlijk geen keus meer toch?