Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven

Mooie service beurt en leuke details eruit gelicht zo. De foto’s maken het voor de niet-experts zeer inzichtelijk :thumbsup:

Heerlijk om te lezen dit soort topics, al vraag ik mij wel af wat je bedoelt met smeer en slijtage op de eerste closeup foto, ik zie het niet als leek:grin:

Wat een vakwerk, mooi hoor!

Mooie reportage, bedankt daarvoor. :thumbsup:

Mooie reportage. Top dat je dit deelt

Hier heb ik oprecht bewondering voor, erg mooi en ook een prachtig stukje tekst met dito foto’s!
Wanneer kan ik mijn 25.31.8000 langsbrengen? :wink:

1 like

Naast mijn “hoofd job” … professioneel parttime. Ik ben door Omega gecertificeerd vandaar dat ik toegang heb tot onderdelen etc etc. Gezien ik het parttime doe heb ik de luxe om geen productie te hoeven draaien. Meer dan 2 Omega’s per maand neem ik dan ook niet aan het geen prima bevalt!

5 likes

Voor het beschermen heeft Cousins een heel goed assortiment. https://www.cousinsuk.com/product/protection-tape-for-polishing-bracelets-watch-cases-kapton

2 likes

Poeh das moeilijk in te schatten. Ruwe schatting is dat de eigenaar nu ca. 20% duurder uit is. Het grote probleem is echter de verkrijgbaarheid van onderdelen als je te lang wacht. Daarnaast ligt het er ook nog aan waar en door wie je het onderhoud laat doen. Verkeert uitgevoerd onderhoud kan ook nog eens averechts werken. Een andere bijkomstigheid bij een chronograaf… de chrono secondewijzer die er af fabriek op geperst wordt komt er na jaren gewoon niet meer zonder kleerscheuren vanaf. Eenmaal handmatig geplaatst is hij er makkelijker (lees: heel) af te krijgen.

2 likes

Mooi om eens te zien, bedankt voor de uitleg en de foto’s!

Goed bezig :+1:t2:. Dit is ook de reden dat bij een merk als Omega , Rolex, Breitling de full service duurder is dan bij de onafhankelijke horlogemaker die minder snel onderdelen vervangt.

Een mooi verslag bedankt voor het delen

Gr Pieter

Zeker een interessant en mooi verhaal!

Het toeval wil dat mijn PO axial momenteel ook na 12 jaar ter observatie is opgenomen.
Op enig moment ging de gangreserve achteruit en na verloop van tijd stilstand.

Het bijzondere is dat de PO tot het laatste moment accuraat en medogenloos liep.

Duidelijk antwoord, tnx!

Top reportage :+1: Leuke foto’s erbij.

Top verslag, leuk om te lezen :+1:

Leuk verslag, dank je voor het delen.

Leuke reportage.

Wat een geweldig verslag!!! Bedankt!:+1:
Die klok kan weer jaren mee… En ziet er ook weer als nieuw uit!

Pracht verslag. Zeker voor de leek -waarvan ik lijstaanvoerder zal zijn- is dit verhelderend. Komt meer bij kijken dan je zou denken.

Die beperkte verkrijgbaarheid van onderdelen is en blijft voor mij een reden om geen klok van deze ‘exclusieve’ merken te kopen. Ik hou niet zo van afgedwongen monopolie. Dat staat wellicht garant voor kwaliteit, maar niet in de laatste plaats voor bezopen marges. Is ook een van de redenen dat ik weinig van Apple meer koop.

2 likes