Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven

Mooi verslag, dit geeft toch wel aan dat een regelmatige service noodzakelijk is.

Schitterend vakwerk.

Leuk om een keer in meegenomen te worden. Dank voor deze reportage.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bedankt voor deze wijze les.

Mvg. Bertjan

Erg leuk om te lezen en te zien, zoā€™n verslag! Niet de gemakkelijkste band om op te maken met zijn vier smalle strookjes hooggepolijst met daartussen stukjes mat.

Top gedaan!

Prachtig verslag, geeft een onderbouwd beeld weer waarom onderhoud belangrijk is. Bedankt voor 't delen!

Fantastische post dit, hier lust ik wel heel veel meer van.
Super bedankt voor het nemen van de tijd om dit zo te delen.

Grtn Leen.

Prachtig verslag van een bevlogen vakman!!:+1:.
Heerlijk om te lezen. Bedankt voor het delen.

Prachtig verslag en mooi in beeld gebracht. Stukje vakwerk hoor. En je wordt ook meteen met je neus op de feiten gedrukt, om toch je horloge regelmatig en op tijd te laten servicen.

Heel interessant om dit te lezen. Dank je om dit te plaatsen. Mij heeft het zeker meer inzicht gegeven over het onderwerp.
Het is me duidelijk dat een ā€œechteā€ full service alleen kan gebeuren door een gecertifieerd horlogemaker.

Yep, kleine wereld.

1 like

Mooi werk! Leuk om te lezen en zien wat er allemaal bij komt kijken. Wat ik me altijd afvraag, hoeveel uur ben je ongeveer bezig met een complete service beurt?
Dit zal per horloge natuurlijk verschillen maar bijvoorbeeld met het horloge in de eerste post?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Thx

Prachtig om zo te zien! En voor een lompe hark als ik zeker stof tot nadenkenā€¦ Want standaard interval qua onderhoud lijkt mij nu wel onderbouwd met jouw verhaal :wink:

Maargoed. Er valt met genoeg onderdelen weer wat van te maken :smile:

Dank voor het delen!

Bedankt voor de link !
Wel vrij prijzig voor een amateur.

Maar misschien kan ik 10 mm bestellen en het dan nog wat versnijden ?

Watch Band and Bracelet Protective Transparent Tape/Filmā€”80mm Watch Repair Tools
http://s.aliexpress.com/nqaM7j6f
(from AliExpress Android)

Mooi om te zien en prachtig weergegeven.

Groeten
Rutger

Heel erg gaaf! Vakwerk!