Full service: Prisma Submarine 20ATM - ETA 2783

Over smeren bestaan 1000 meningen, ik heb een oud leerboek waarin staat dat het 1/3e van de steendiameter moet zijn, en verderop staat niet groter dan 2/3e van de diameter van het steengat van de chaton.

Dus zeg het maar…

Dat viel mij dus ook op, de bezel is heel erg cool, een lekker funky kleuren dial, maar toch gewoon een vol stalen horloge met schroefkroon. Ik heb hem niet getest maar hij zal origineel echt wel fatsoenlijk waterdicht zijn geweest.

Ik ben alleen bang dat Walter niet gelooft dat het horloge is kwijt geraakt in de post… :wink:
Maar zonder gein, het is echt fantastisch als ik een horloge terug zie in de “Welke vintage draag je vandaag” die ik heb mogen restaureren.

5 likes

Super gaaf om te lezen en te zien.
Bedankt!
Mvg. Bertjan

Mooi verslag! Leuk om te lezen.

Zo erg was het toch niet? De kast en wijzerplaat waren nog in prima conditie! Dan heb je een paar van mijn klokjes nog niet gezien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Erg interessant om te lezen en met foto’s er bij ook erg leerzaam. Echte vak man :ok_hand:

Nou, laat ik het zo zeggen, de achterkant was riant voorzien van polskoek…

1 like

Wat een forum-burner-post! Superleuk en interessant!

Heel mooie uitleg en fotoreportage, interessant om volgen, dikke pluim :thumbsup:

1/3 is soms te weinig en 2/3 te veel.Hangt af van de diameter van de steen. Een grotere steen kan meer olie op.
Wanneer je na de olie geven de chaton er op plaatst en monteert met de balansas in de chaton, kijk boven op de rubi met een loupe en dan zie je een “ringetje” olie en deze mag niet de buitenrand van de chaton raken, anders loopt de olie weg en draait na een tijd de balans droog.
Dat is de goede manier om de smering te controleren.

1 like

Mooi werk en een super verslag! :ok_hand:

Bedankt voor het verslag en mooi werk heb je afgeleverd!

Wat een mooi werk en mooi horloge!

Wat een te gek en mooi geillustreerd verhaal! Hulde!

Bedankt voor dit mooie verslag.

Bedankt Freddy, goede tip!

@HorloG
Wow !!!

Ik had stiekem gedacht dat er wel een PB zou volgen dat de prisma niet meer te redden zou zijn. Met dergelijke kwaliteiten en meesterschap begin ik te denken dat er niets of weinig niet te redden is. Ik heb nog wel een paar patiënten liggen :wink:

Schitterend verslag en als hij weer in Eindhoven arriveert volgt uiteraard een whristshot in welke vintage dragen we vandaag.

Ik lig kwijlend voor de brievenbus…:heart_eyes:

2 likes

Daar doen we het voor!

1 like

Prachtig verslag. :+1:

Prachtig verslag en zeer leerzaam om te lezen en te bekijken. Top :+1:t2:

Dit is veruit het beste topic die ik sinds tijden heb gelezen. Zeer interessant en uitgebreid verslag! Keep up the good work! Zelf zou ik dit ook graag kunnen.

2 likes