Full service: Prisma Submarine 20ATM - ETA 2783

…nu weet ik meteen waarom ik horloges uit handen geef om te servicen…sjemig zeg, wat een klus. Prachtig om te lezen en ook dat je de moeite neemt om bij iedere stap een actiefoto te maken. HULDE :raised_hands:

Wat een fantastisch verslag. Was ik vorige week blij dat ik voor het eerst zelf bandjes en een batterij heb verwisseld! Er zal nog een hele tijd overheen gaan voor ik zoiets durf te gaan proberen.

Top verslag Geert!
Tip: de dekstenen even onderdompelen in de epilaam dat werkt veel fijner.

Ik zelf haal altijd de dekstenen voor de schoonmaak eruit zodat ik ze goed kan schoonmaken met een pennehoutje want dan weet je zeker dat ze naderhand brandschoon zijn, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld en je moet zeker de werk volgorde aanhouden die voor jou het fijnst is.

2 likes

Interessant, dat ga ik proberen.

Dan blijft de olie mooi in het midden liggen en loopt niet zo snel uit.

1 like

Geweldig verslag en ook een mooi horloge!

Mooi verslag, hopelijk volgen er nog meer van deze.

Mooi werk en informatief verslag! :thumbsup:
Altijd leuk te zien dat een “hopeloos geval” nog te redden is!

Kleine tip: bij een automaat de wand van de veerton inwendig eerst voorzien van een dun laage “remmend vet” (braking grease, Moebius 8217); als de veer volledig opgewonden is, dan slipt deze in de ton, remmend vet voorkomt slijtage, maar het heeft geen “smerende werking” waardoor de veer spanning zou kunnen verliezen.

Ongelofelijk knap gedaan en een duidelijk verslag. Complimenten!! Dit soort bijdragen maakt het HF uniek en meer dan de moeite waard.

1 like

Weet je dat ik dat gewoon in huis heb maar gewoon domweg ben vergeten het aan te brengen… ik zal het maar ruimte voor verbetering noemen.

3 likes

Wow, wat een prachtig verslag.
:clap: voor je kennis en kunde

Heb je het chausseerad wel correct gesmeerd? Erg belangrijk. En het wijzerverzetwerk…? Datum-mechanisme (tandjes)? Tevens zou ik nooit op die manier de ankerpaletten smeren, maar ik sluit niet uit dat het werkbaar is. Zal het eens uitproberen op een nog lopende sloper…! En met die verenwinder - ik moet er zelf nog steeds een kopen, maar ik neem er dan wel een die met een messing pusher-tool de veer in de veerton duwt. Scheelt weer gepiel met een mesje. :wink:

Imponerende actie en fijn om te mogen meekijken in zo’n duidelijk fotoverslag. En wat een mooi resultaat. Leuke duiker trouwens.

Lekker leesvoer Geert!!! Top. Kijk uit naar het volgende verslag.

Hulde voor dit verslag, dank voor het delen!

Superleuk verslag, met een verbluffend resultaat.

Geweldig om het zo in beeld te brengen. Binnenkort zal ik hem naar het technische deel van het forum verplaatsen. Dat zoekt later wat gemakkelijker terug.

:watch: Mooi man, bedankt dat we over jouw schouder mee mochten kijken!
Volgens mij is het niet zo moeilijk, maar ik houdt altijd onderdelen over.
En dan gaat ie niet werken :frowning: Dus daarom begin ik er niet aan, mijn iPhone op deze wijze ook om zeep geholpen :angry:

Werkt wel verslavend zo’n horloge opknap verslag, van begin tot eind leerzaam en spannend. TOP

Meer leesvoer voor de technische kant, top!
Hierop zit je stiekem elke keer te hopen als je HF opent.