Full service: Prisma Submarine 20ATM - ETA 2783

Ook van mij een late reactie, maar ik wil me graag aansluiten bij alle andere positieve reacties: prachtig verslag en een heel knap stukje werk gedaan! Echt TOP! :relaxed:

1 like

Beste HorloG, een hele goede fotosessie en duidelijke uitleg. Je durft er zo aan te beginnen , ik wil er binnenkort aan beginnen. Dank en groet Boudewijn. Het gaat om het Prisma horloge en het glas is ook toppie geworden.

Dank je wel. Als je hebt besloten om te willen leren servicen dan zou ik je willen aanraden iemand te zoeken die je de basics in real life kan laten zien, dat scheelt echt enorm…

1 like

Hartelijk dank voor je tip,Ik ben een nieuweling in deze wereld. Ik moet eerst de komende tijd nog veel leren denk ik om dat te kunnen.groet Boudewijn

Wat schitterend opgeknapt zeg! Echt een supermooi klokje geworden.

2 likes

Geweldig verslag. Kun je Peek en schuurpapier ook gebruiken om vergulde kasten te polijsten?
Ik heb hier nog een zakhorloge van de rikketik met een 20 micron goudlaagje.

Alleen als je dat goud laagje wilt verwijderen… :wink:

Met Peek kun je het iets oppoetsen maar heel voorzichtig want je gaat er anders snel doorheen.

Oke, hoe kun je dan het goudlaagje polijsten als schuurpapier niet werkt?

Het kan dus wel met Peek maar als je een plek tegenkomt waar de laag al dun is dan poets je de vergulding er af. Dus het kan wel met Peek maar doe het heel voorzichtig. Het alternatief is gewoon opnieuw vergulden…

Polywatch gaat ook prima. Maar wees heel spaarzaam, je gaat er best hard mee op goud/verguld. Autowas - die groene met de schildpad vooral :smile: - heeft vaak ook heel mild polijstmiddel als bestanddeel. Je krijgt er in elk geval de originele goudkleur weer mee terug, en je gaat niet snel door de vergulde laag heen.

Vergeet elke vorm van schuurpapier; VEEL te agressief, ook met korrel 3000 ga je veel te hard.

Is opnieuw vergulden een moeilijk iets? Heb je hier veel spullen voor nodig?

Je schijnt het zelf ook te kunnen maar er zijn ook bedrijven die dit voor je doen, maar dat is niet goedkoop…

De kosten vallen best mee bij Haveman.

Weet je toevallig wat dat kost, ik heb het eerder laten doen bij een ander en toen was ik 110 euro kwijt.

Ik dacht iets van 5 tientjes voor 14k als je de kast kaal aflevert.

Iemand ervaring met Dialux polijstpasta. Op de site van Vof van de Gevel staat dialux polijstpasta rood"hoogglans voor goud en zilver"

Kan schuurpapier en polywatch ook op een zilveren kast gebruikt worden

Ja hoor, geen enkel probleem. Zilver glimt dan weer als een nieuwe…

Beetje laat…maar heel mooi verslag en wat een mooi eindresultaat! Prachtig :blush:

1 like

Beste HorloG, Wat een duidelijke reportage. Wederom de foto’s bestudeert en het zou erg handig zijn om er een boekje van te maken. Gelukkig hebben we de foto’s met uitleg in deze topic waar je op terug kunt kijken . Bedankt daarvoor en vele forumleden hebben er veel profijt van . Groet.

1 like