Full set? Wat is dat precies

Laatst las ik “bijna een full set” omdat er allemaal prullaria bijzaten, maar garantiepapieren :joy:

Doos en originele garantiepapieren. Niet meer, niet minder.

:smile::facepunch:t2: Voor mij is doos, garantiepasjes/kaart, boekjes en evt. aankoopfactuur al “full set” genoeg. Maar ieder zijn ding… :+1:t3::wink:

100 mensen 100 meningen :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar goed, mijn vraag is beantwoord :ok_hand:

1 like

Tegenwoordig wordt de omdoos ook al niet meegegeven dus wat is een “full set”…

Wat moet je met mijn gegevens die op de factuur staan?

Vooral je adres is van belang, kan ik de rest van je horloge op een avondje komen ophalen. :grin::smiling_imp::zombie:‍♂️:zombie:‍♂️:zombie:‍♂️

2 likes

Bij Grand Seiko zit er een witte kartonnen omslag om de doos. Daarop staat gedrukt dat de winkelier deze dient te verwijderen voordat het horloge aan de klant wordt overhandigd, het is een transportbescherming. Ik vind het leuk als deze er nog bij zit, maar ik zou het ook een full set noemen als alleen de boekjes, schakels, doos en toebehoren bij het horloge zitten. De witte transporthoes, de tags, stickers zijn nice to haves en het is nog gewoon een full set als deze er niet meer bij zitten.

Ik las hierboven dat een Omega zonder de extra geleverde NATO als full set werd verkocht. Dat klopt natuurlijk niet. Als ik een Grand Seiko overneem waar zowel een stalen als een leren band bij horen, dan moeten ze er wel beide bij zitten, anders is het geen full set. Maar de transporthoes, dat is een nice to have.

2 likes