Als ik bijvoorbeeld m’n Seamaster op pak, dan geniet ik al van de degelijkheid en het gewicht. Fijn dat je weer horloges draagt en dat je je humor niet bent kwijtgeraakt!
Een mooi horloge is ook gewoon fijn om te dragen. Ik sprak laatst met iemand die blind is, die droeg een IWC vlieger chrono, gewoon omdat hij het een tof ding vond voordat hij zijn zicht verloor. En het stond hem ook gewoon goed.
Qua functie: er zijn ook betaalbare horloges met een minute repeater functie, zoals de Breitling Aerospace. Is dat niks voor jou?
Dat is meer dan voldoende reden.
Een horloge is immers niet alleen een instrument maar evengoed een juweel.
Raar is het zeker niet.
Koop gerust nog een mooi horloge en ik hoop dat je je daar geweldig bij voelt.
Favoriet is nog steeds mijn SARB017 Alpinist, en ik ben erg gecharmeerd van de nieuwere Alpinist modellen. Maar draag ook graag sportievere duikers (mits niet te groot). Een duiker met donkerrode of donkergroene dial staat nog op de verlanglijst. Die mod van @Dao in het blauwe gedeelte is qua kleur en maat perfect maar “iemand” heeft de kast een zoutzuur badje gegeven en messing doet het voor mij dan weer net niet.
Ach, volgend jaar word ik 50 dus ik heb nog even om iets moois uit te zoeken voor die gelegenheid.
Jahoor, ik zou zeker een mooi horloge dragen als ik jou was!
Niet heel lang geleden kregen blinden een hufterproof-kapsel aangemeten omdat ze dat zelf toch niet konden zien en zoiets onderhoudsarm was maar gelukkig ligt die tijd achter ons
Er bestaan trouwens wel braille-horloges en horloges met voelbare “wijzers”. Vond ik zelf ook nog wel grappig om eens te dragen maar echt heel mooi zijn ze niet
Een horloge is zéér persoonlijk IMO. Dat geldt voor het model en het dragen ervan. Als jij vind dat het bij jou hoort, dan gewoon dragen. Zeker als je ze al bezit.
Maar ik kan me voorstellen dat het plezier in jou geval, er een beetje van af is.
Want naar je eigen horloge kijken (en ervan genieten), is toch een deel het geheel, naast dat je er de tijd kan aflezen.
Inderdaad geen gek idee een minute repeater. Kijk, zo’n Aerospace zouden ze nou als optie in de vitrine moeten leggen bij het revalidatiecentrum. Toch net ff anders. (En dan declareren bij de zorgverzekeraar).
Haha ja, gewoon proberen.
Dit is wel een beetje een understatement
Klopt inderdaad en is spijtig, maar dat geldt voor veel dingen die zijn weggevallen door de omstandigheden. De truc is leren genieten van wat nog wel kan. Kiezen op elkaar, keertje vloeken, even slikken en door.
Dit onderwerp komt redelijk dichtbij huis, en het is één van m’n grootste angsten.
Mijn vader zaliger overleefde ook een beroerte. In zijn geval was z’n eerste reactie “ik zal weer lopen”, wat 'm ook gelukt is. Z’n linker arm was wel goeddeels verlamd, en hij liep niet helemaal kosher. Maar goed, kleding. De goede man had moeite met het aandoen van bepaalde kleding, en hij had de neiging zich daaraan te ergeren. Gelukkig had ik 'n moeder die 'm in het gareel hield, zodat hij er altijd presentabel bij liep. Zij zorgde er voor dat ie altijd nieuwe schoenen, een fatsoenlijke jas en een geklede broek had. Sterker nog, ik heb 'm zelden zonder overhemd en nette broek gezien in z’n leven.
Als je zelf van de rails gaat omdat je gezondheid achteruit hobbelt, kun je groot profijt trekken van je omgeving. Ik hoop voor je dat je een fatsoenlijke omgeving hebt, die je stimuleert. En helpt waar nodig. En dat je die hulp dan ook aanneemt.
Da’s gelijk ook de reden dat ik die collega met z’n “da’s wat vreemd” zo ergerlijk vind. Lieden die moeilijke tijden doormaken moet je stimuleren, niet afremmen.
@Sietj
Het is niet raar. Het is jouw ding. Geniet van je horloges. Draag ze en heb er plezier van.
Overigens, als je ook van moderne horloges houdt, en functionaliteit belangrijk voor je is: er is een (vind ik) prachtig vormgegeven modern ‘voel horloge’ op de markt. Je voelt hoe laat het is, geen pratende Annies bij de kassa van AH. Je loopt er zeker niet mee voor aap. Het is een conversation piece. Het is betaalbaar ( < €200,–).
Misschien trap ik een open deur in en weet je dit al lang, kijk er anders even naar, misschien is het wat voor je.
O.a. verkrijgbaar bij: Horloge voor Blinden - Shop4U2 - Hulpmiddelen Voor Ouderen, maar er zijn meer leveranciers voor.
Blijf sowieso genieten van je hobby!
Ligt er een beetje aan. in geval van een beroerte willen mensen soms zelfstandiger blijven dan ze kunnen.
Oma van mijn vrouw was na een hersenbloeding half verlamd. Die wilde perse zelf thuis blijven wonen en koken, dat ging echt niet en dat moest ze even merken.
Da’s andere koek dan iemand vertellen dat ie maar geen horloge met moet dragen omdat ie het toch niet goed ziet, he? Dat verhaal van jou valt onder de kop hulp aannemen.
Dat is zeker een mooi klokje! EN nog functioneel ook.
Precies, moest gelijk aan deze denken. Had nog meegedaan met hun kickstarter toen ze begonnen. Imho tikt deze beide punten aan, functioneel en stijlvol/fashion
T werkt wel op een batterij.
Ik weet niet hoe slecht zijn ogen zijn, maar de mijne zijn ook behoorlijk verrot. Gelukkig helpt n bril voor mij genoeg.
Maar wat mij ook wel helpt, en misschien ook voor hem, is door horloges te dragen met grote en afwijkende minuten en urenwijzers (zoals sommige duikhorloges als n Seiko Monster), grote horloges met forse wijzers (zoals n Panerai) of met contrast wijzers (zwarte wijzerplaat en witte wijzers of vice versa. Dus geen zilveren wijzers op n witte wijzerplaat), of n combi van bovenstaande.
En dan zijn mechanische opties hierin dus ook te vinden.
Fashion boven functie bij mij…
Dan had je geen invicta’s gekocht.
Is helemaal waar wat je zegt, maar je hebt het dan ook van dichtbij gezien. Mooi van je moeder dat ze op die manier je vader heeft geholpen een stuk van zijn eigenwaarde te houden. Zegt wel iets over de relatie tussen je ouders, erg waardevol. Je uiterlijk doet veel. Ik wilde in het ziekenhuis perse elke dag aangekleed en fris op bed liggen, ook al kostte me dat een uur. En nu heb ik mijn werk dat me ertoe dwingt elke dag op tijd uit m’n nest te komen en me representatief te kleden. En daar hoort uiteraard een mooi horloge bij.