Functie of fashion?

Deze is uitermate geschikt. Hier kan ik zelfs op zien hoe laat het is. En zo subtiel ook, daar hou ik van :joy:

2 likes

Dit is geen verkeerde inderdaad, goede tip!

1 like

Contrast en weinig toeters en bellen op de wijzerplaat helpt zeker. Mijn Seiko SSC081 is een ramp. Maar die gaat er uit want dat was toch al niks voor mij. De hij in dit verhaal is nl. een zij :wink: (Gewoon een 100% originele geboren V, geen alfabetgerelateerde dingen).

2 likes

JA!

NEE! Maar sowieso, who cares

De directe functie van een horloge is weten hoe laat het is, tuurlijk. Maar als dat de enige reden zou zijn om een horloge te dragen, koop ik via Ali een El Cheapo quartz die mij de tijd aangeeft.

Je kan lijkt mij nog steeds genieten van het dragen van een mooi horloge, het gevoel van om je pols zitten, zien hoe de er uit ziet en simpelweg de wetenschap dat jij dat mooie horloge hebt.

Dus, gewoon lekker met een heerlijke NA vieren dat de liefde weer opgebloeid is!

2 likes

Ik vind het sowieso een leuk horloge om te zien!

2 likes

:yellow_heart: :yellow_heart: :yellow_heart:

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

1 like

Het gaat bij moderne Invicta’s puur om de looks
 bij oude Invicta eigenlijk ook! :sweat_smile:

1 like

Dan kom ik in de Fliegers terecht, als dat kan bij je kleding, of bij vintage skin duikers, of bij zwarte Grand Seiko quartz, als je iets dressy wilt hebben.

Wat zie je beter, zwart op wit of wit op zwart?

Rolex met maxidial

Fixed that for you. Ik kan niet in de portemonnee van de TS kijken, maar als z’n go-to horloge een Seiko quartz is hoef je niet aan te nemen dat ie 12.000 op een vintage sub dropt.

Yema maxidial, vanaf 750 ballen. Als je 15% korting scoort op de site, ploft ie voor weinig op je mat. En nog met Oranje ook, wat één van de beste signaal-kleuren is. Als dat niet leesbaar is

1 like

Belang van functie.

Typische mannen kwaal.

Gevoel voor humor.

Goeie smaak in horloges, ipv Michael korss prullaria.

Vind je t gek dat ik op het verkeerde spoor was gebracht :wink:

1 like

Wit op zwart. Maar ik neig denk ik toch meer naar een horloge dat ik gewoon mooi vind, dan naar een horloge dat beter afleesbaar is. Zoals iemand hier al stelde: de tijd kun je op je telefoon ook zien, in koeienletters. Koeiencijfers in dit geval.

Nee, 12.000 gaat ie niet droppen. (ie is eigenlijk een “ze” maar kniesoor die daar op let).
Het feit dat ie een ze is beperkt wel de mogelijkheden qua formaat en uiterlijk. Stoer mag, maar niet te potteus. Of zoals @HanDavinci ooit zei “er zijn grenzen”. Met daarbij een foto van een te groot horloge op een wat hij “kippenvleugeltje” noemde.

1 like

Neehoor, en geen probleem. It’s a man’s world, I know :wink:

SSC081 bracht me bij heren, omdat dat een nogal groot uitgevallen herenhorloge is. Ik snap er geen reet meer van. Jij bent een dame, en hebt die beroertes gehad, en je zoekt zelf een horloge? Hoe kom je in godsnaam aan die grutte klomp chronograaf? DIe zie ik mijn partner al om haar enkel doen, niet om haar pols. :slight_smile: Heel verwarrend allemaal.

Als je zwart op wit prefereert, en je bent fan van de Alpinist, ja, dan is er maar één keuze op dit moment:

SPB243. Hoog contrast, mooie maat, met 39mm, grote indices, en zowaar ook nog een Alpinist.

Wel lullig: 13mm dik. Da’s jammer.

:joy:
Weet ik veel. Ik vond het toen een interessant horloge, was geĂŻntrigeerd door het solar gebeuren en het alarm en toen kwam ie ineens hier in het blauwe gedeelte. Dan kickt het vrouwenstuk in en wil ik het hebben. Vind 'm nog steeds interessant maar het is geen gezicht natuurlijk. Dus echt dragen, nee.
Door de week netjes in panty, rok en hakken op het werk met een beschaafd ladylike horloge en in het weekend in jeans en een sportievere look, dan mag het wat stoerder.

Die Alpinist is mooi, maar niet mijn favoriet. Ik wil iets wat ik echt mooi vind. Dat ik dan de kast bijna in mijn oog moet duwen en een minuut nodig heb om de wijzers te vinden, tsja.
tenor-9

2 likes

Een horloge is iets heel persoonlijks, het feit dat het een functie vervult is een van de vele facetten die je kunt verbinden aan het dragen van een horloge.

Voor de ene gaat het om het statement dat je ermee kunt maken voor de ander het meest dierbare bezit omdat het cadeau is gedaan door een dierbare.

Dat de horloges in de lade hebben gelegen zegt misschien wel iets over een bepaald punt van verwerking waar je doorheen gaat.

Dat je nu aangeeft weer te genieten van iets moois om je pols en uit te kijken naar iets nieuws is mooi om te lezen!

“Een beetje raar”
tja iemand die een horloge enkel ziet als iets waar je de tijd van afleest zou dat kunnen vinden, ik vind de stelling van je collega “Een beetje raar”. Het betuigt van een weinig empathisch vermogen en verdient geen moment om bij stil te staan.

Draag je mooiste horloge, wat dat horloge dan ook mooi maakt, functie, emotionele waarde, uitstraling, kwaliteit, een verhaal. Geniet er gewoon van want dat is wat we allemaal doen.

2 likes

Mooi woorden Herman, dankjewel. En ervan genieten ga ik zeker weer doen!

1 like