FYI nieuwe Tissot Prx'en

Ola (mede slapeloze) horlogevrienden,

Tissot heeft een aantal nieuwe versies onthult van hun verkoopkanon de PRX. Gradient dials en een forged carbon model. Enfin, leest u vooral alle details in volgend artikel;

Wat vinden we ervan? En van de prijzen?

En waarom niet een poll voor de lol :sunglasses::

• Gradient
  • Carbon
0 stemmers
9 likes

Leuk, maar met de huidige koers meer dan e1.000 lijkt me overdreven voor een PRX….

4 likes

Hmmm werd tijd vind ik. Ik heb zelf een prx en deze draag ik echt met heelveel trots. Ze zijn relatief goedkoper dan sommige andere merken die mindere kwaliteit leveren.

Echterrrrrr prijzen moeten niet te gek gaan worden. Zoals je nu met omega of tudor ziet. Vind ze echt te duur geworden.

2 likes

Wanneer komt er een nieuwe generatie PRX automatic die dunner is van onderen net zoals de Wempe Ironwalker ?

1 like

Geen van beide… doe mij maar de sunray versies, die vind ik toch het mooiste.

2 likes

Ik ben het op het eerste gezicht met je eens maar, krijgt wel veel waar voor je geld.

Prijs kwaliteit is wel echt top. Het uurwerk wat erin zit is echt van goede kwaliteit en de kast en band ook. Dus rond de 1000 vind ik wel redelijk.

Maar moet ook zeggen dat ik er geen heb.

1 like

L2l is te groot

1 like

Hadden we nou nog meer varianten nodig? Er is al heel wat te kiezen.

Ze proberen in ieder geval alles uit dit model te halen wat er in zit. En dan nog een beetje meer.

1 like

Is dit niet het controversiële uurwerk met plastic onderdelen wat niet te servicen is?

1 like

Nee toch? Is een van de beste uurwerken (in deze prijsklasse) zit veel in de swatchgroep.

3 likes

De carbon versie heeft het Si uurwerk wat zeker geen plastic is en één van de betere uurwerken. Zit ook in de Gentleman serie.

4 likes

Je mist optie drie in je poll.

Super titanium.

5 likes

Beiden niet zo mijn ding, maar de forged carbon is wel een koopje.

1 like

Die Carbon versie vind ik wel dik. Die wil ik wel eens in het echt zien. Prijs vind ik ook netjes.

1 like

Service is mogelijk op deze. Wel een plastic escapement

Loopt voor de rest wel heel strak hoor.

2 likes

Ook in de betere Mido’s (dacht ik)

1 like

Voorop gesteld dat ik niet technisch ben geschoold of getalenteerd, vraag ik me af of een plastic escapement inhoudt dat het daarmee een inferieur caliber is geworden? De kostprijs besparing van een plastic escapement vs een metalen (of wat voor materiaal daarvoor veelal wordt gebruikt) is volgens mij dermate klein, dat de kostprijs toch niet de gedachte achter een plastic escapement kan zijn?
Maar Kalle lijkt daar toch heen te sturen (greed driven management).

1 like

Ik denk dat Kalle aanstuurt op het feit dat plastic niet eeuwig mee zal gaan. Het is waarschijnlijk een slijtonderdeel die ze bij een standaardservice moeten vervangen.

Het draagt anderzijds mss ook bij aan de accuraatheid. Daar kan Seiko nog wat van opsteken.

2 likes

Leuk, zo’n asbestwijzerplaat. :expressionless:

2 likes

Ja, beide geinige toevoegingen aan het idd al behoorlijk grote assortiment. Maar wel weer wat anders. De carbon-versie vind ik het meest speciaal. En ach, de prijzen; ik vind het nog te doen.

1 like