G.A. (GRAIL AANWINST)!! || Christiaan van der Klaauw - Planetarium || 2/3 || Naslag: Zoektocht en Aanschaf, Werking van het Planetarium, Wanneer zijn welke planeten aan de hemel zichtbaar

Mooi verhaal en erg tof om je horloge op te halen in NY. Dank voor het delen.

1 like

Volslagen nutteloos allemaal…maar wat een mooi uitgebreid verhaal, uitzoekwerk en foto’s. Dankjewel voor het delen, genoten!

2 likes

Gefeliciteerd, mooi topic, of mooie cyclus van topics, en bovenal een cool horloge. Chapeau, chapeau, chapeau!

Rare jongens, die veilinghuizen. :rofl:

Ik ben benieuwd, en zie het graag tegemoet.

1 like

Wat een plaatje deze v.d. Klaauw!
Gefeliciteerd met de aanwinst en ik vermoed dat de zoektocht en vooral de reis al veel voorpret heeft opgeleverd.

Ben benieuwd naar het laatste deel!

1 like

Wat een ontzettend raar verhaal van Sotheby’s. De uitleg vind ik echt bizar, zeker weten dat ze de foto willen verbeteren en daarom dit hebben gedaan.
Verder wel een prachtig horloge. Veel draag plezier.

1 like

Klopt, dat was erg bijzonder! Toevallig werd eerder een zelfde versie in Nederland aangeboden, zo vaak worden ze niet te koop aangeboden.
Het voelde goed dit horloge weer naar Nederland te halen.

Daarmee ben je niet de enige. Zelf bij een minder reparabele organisatie had ik zoiets niet verwacht… Dit verwacht je niet eens bij een schimmige autodealer.

Dank voor het compliment, en dat klinkt bijzonder leuk! Wellicht een mooie tafelkok maken? Mocht je interesse hebben in een samenwerking: dan houd ik me graag aanbevolen!

Bijzonder leuk om te lezen, dank!

En inzicht met betrekking tot relatie met tijd: Saturnus zal ik niet vaak zien ronddraaien, eens per 29,5 jaar…

Leuke verwoording. Inderdaad volslagen nutteloos, maar bijzonder leuk! Een goede samenvatting, haha.

Bedankt, wordt gewaardeerd van je.

De voorpret heeft zeker veel opgeleverd, gelukkig is daarna het plezier zeker niet opgehouden. Het blijft leuk om dit horloge te dragen, en ik ben thuis niet de enige fan:

10 likes

Ik heb een theorie. Ik denk dat de Sotheby persoon dacht dat de pusher een reflectie was van de camera (grote ronde lens) en daarom dacht dat deze uit de foto moest.

Het is stom, maar niet ondenkbaar.

5 likes

Prachtig verhaal en ervaring. En mooi dat je Grail watch hebt hoop dat die heel lang met veel plezier door je word gedragen.

1 like

Gaaaaaf ! Wellicht was ik in zijn atelier toen hij deze bouwde :sweat_smile: de gravures van benzinger. En sommige planeten maakte hij van gespoten afgeknipte spelden knoppen, was nog bij zijn huis in de “schuur” . Jaren later kwam ik hem weer tegen op Baselworld, toen had hij z’n merknaam al verkocht.

2 likes

Een heel erg mooi horloge en een heel mooi verhaal! Hulde voor de inspanningen om dit met ons te delen.
Ik kijk uit naar deel 3!

1 like

Zeer indrukwekkend en interessant verhaal.

Gaat dit horloge ooit om de pols of is het om thuis te koesteren en bewonderen? (Wat ik heel goed zou begrijpen)

1 like

Geweldig! Heerlijk leesvoer. Zo veel geleerd!

1 like

Ik ben in afwachting van deel 3 :roll_eyes:

1 like

Dit is exact wat ik ook direct dacht. Een toen een beetje doorgeslagen in het wegpoetsen dat ook de beugels voor de band zijn meegenomen.

2 likes

Ik zie nu net de foto hierboven :zipper_mouth_face: hij wordt gedragen, prachtig!

1 like

U vraagt, wij draaien:
https://www.horlogeforum.nl/t/g-a-grail-aanwinst-christiaan-van-der-klaauw-planetarium-3-3-laatste-deel-review-en-conclusie/

1 like

Klopt! Zoals in het laatste deel te lezen is het een geweldig horloge om te dragen, ook voor dagelijks! Ik ben er erg van aan het genieten, steeds weer als ik ernaar kijk.

Dat zou kunnen, hoewel de rest van de foto’s ook erg bewerkt zijn… Dit kan je in mijn ogen niet goed praten.

Erg leuk verhaal! Dank voor delen, dit heb ik in laatste deel verwerkt.

Wow! Ik ben nog niet klaar met lezen maar wat een heerlijk verhaal en een ingenieus horloge. De mooie trip naar NY en het eigenlijk teleurstellend bezoek bij het veilinghuis, althans, niet volgens verwachting.

Vorige maand heb ik mijn eerste telescoop gekocht (6” Dobson). Zelf kijk ik dus ook graag naar sterren en planeten. Een moonphase horloge heeft dan altijd al mijn interesse gehad.

Vandaag keek ik samen met een collega op de website bij van Hell en liet hij mij de Christiaan van der Klaauw horloges zien. Deze kende ik nog niet met het kleine planetenstelsel. Nu, vanavond eens op het forum zoeken of ik er iets over kon vinden. Nou, wordt ik even goed getrakteerd, enorm leuk deze NA. Bedankt.

Wat een prachtig, interessant, en buitengewoon gedetailleerd verhaal over deze prachtige nieuwe aanwinst. Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat deze voor het leven om de pols mag schijnen.

Mooi klokje! Ik heb er ook 1 in stalen uitvoering. Jouw aankoop laat zien dat dit horloge in Nederland als land van oorsprong het meest gewaardeerd wordt. Er is lang geleden een Astrolabium ( ben ik naar op zoek) op een veiling voor ca 7500 USD verkocht…

1 like