G.A. (GRAIL AANWINST)!! || Christiaan van der Klaauw - Planetarium || 2/3 || Naslag: Zoektocht en Aanschaf, Werking van het Planetarium, Wanneer zijn welke planeten aan de hemel zichtbaar

Prachtig zeer genoten van het leerzame verhaal.
Dank je voor het delen,kijk uit naar de rest.
:hugs::hugs::hugs::star_struck:

1 like

Wat een passie!

1 like

Dank voor deze post, erg indrukwekkend.

1 like

Erg leuk verhaal en onderhoudend geschreven ook! Veel plezier met deze mooie aanwinst.

En zo zie je maar, waar er ergens geld mee gemoeid is, zijn (bijna!) alle handelaren tĆ³ch weer hetzelfde, ook zoā€™n gerenommeerd veilinghuisā€¦

Nogmaals veel draagplezier gewenst!

1 like

Wat een mooi, uitgebreid en diepgravend verhaal weer! Ik heb hier net zo van genoten als van deel 1. Dank, dank, dank voor alle tijd en energie die je hierin steekt!

1 like

ik heb alleen de plaatjes bekeken eerlijk gezegd maar van harte met deze aanwins!

1 like

Fijn leesvoer weer! En het horloge is nog steeds prachtig.

1 like

ahhhh leuk. Ik ben helemaal niet into dergelijke complicaties maar ik heb je verhaal met veel plezier gelezen @Mauzer. Dank je wel!

1 like

Uit nieuwsgierigheid maar eens aangeklikt omdat dit type horloges niet tot mijn verbeelding spreekt. Wauw! Wat een kunstwerkje! Echt een klok om trots op te zijn!

1 like

Prachtige beschrijving van jouw bijzonder planetarium. Heel leerzaam en goed beschreven. Waarvoor dank. Zoā€™n trip naar New York maakt dit bijzondere horloge nog specialer

1 like

Dank voor deel 2 en ik kijk al uit naar deel 3!

Verder een paar dingen: :grin:

Ik heb door je verhaal nog meer respect voor de bevlogenheid, kunde en passie van Christiaan van der Klaauw gekregen.

Daarnaast vind ik het echt geweldig om je enthousiasme, passie uit de tekst te voelen. Ontzettend mooi om ook jouw bevlogenheid te zien en te horen.

Verder is het gewoon een prachtig horloge en begrijp ik volledig je voorliefde voor deze versie.

Als laatste een minpuntjeā€¦

Ik ben Grand Seikofanboyā€¦ Maar loer toch al jaren naar een (instap) CvdK. En, je verhaal voedt alleen maar de drang om toch eindelijk eens werk te gaan maken van een Ariadneā€¦of een Full moon Joureā€¦ :man_facepalming:

Daar zou ik inderdaad mijn hele collectie voor opofferen. :smiley:

En als allerlaatste: dank voor je uitgebreide verslagen! Lekker en toegankelijk en leerzaam leesvoer voor een zaterdagochtend!

5 likes

Zoals @koetsjh hierboven ook al aangeeftā€¦ kijk ook ik uit naar deel 3 :sunglasses:

Dank voor dit tweede stuk mooie leesvoer op deze zaterdagochtend :ok_hand:

2 likes

Ook ik zit lekker aan de ontbijttafel dit stuk te lezen. Met een kop koffie erbij maakt dit een heerlijk moment, het is stil in huis en met dergelijk leesmateriaal is het genieten. Zoveel details uitgewerkt in dit verhaal. Heel goed geschreven, dank voor de tijd en moeite om het mooi neer te zetten. Ik kijk alvast uit naar het volgende deel.

3 likes

Ik moet een extra dag vakantie nemen om dit helemaal te lezen maar wat een mooi horloge/polsplanetarium!

3 likes

Prachtig verhaal, fraaie fotoā€™s en een onverslaanbaar enthousiasme!

Dank voor het delen van dit avontuur en de kennis, kijk reikhalzend uit naar deel 3.

1 like

Wow ! Wat een geweldig verhaal en wat een aanwinst ! :star_struck:

Houd ons op de hoogte of Saturnus nauwkeurig genoeg loopt. :upside_down_face: :wink:

2 likes

Dankjewel voor het zo uitgebreid beschrijven van jouw reis en ervaring. Werkelijk geweldig om te lezen, zo compleet en gedetailleerd. Ik kijk uit naar deel 3. En ga morgen ochtend allebei de eerste delen nog eens lezen.

Ps: Dit verhaal kan zo in een podcast/magazine/youtubevideo.

1 like

Wow, echt fantastisch om deel 2 te lezen. Kost even wat tijd, maar ik ben aan het werk dus de baas zijn tijd hahaha. Erg mooi verwoord. Nu wil ik ook een planetarium horloge haha (in mijn dromen).

1 like

Wat een leesvoer, mooi geschreven en een prachtig verhaal. Ik ben zelf meermalen in het Eise Eisinga planetarium geweest en het blijft onvoorstelbaar dat een mens dat in die tijd zelf in zijn huis heeft weten te bouwen. Dat het in een horloge past is helemaal onvoorstelbaar.

En dat verhaal van de fotoā€™s. Tja ik zie ook bij andere veilinghuizen en verkopers fotoā€™s alsof ze wat gematteerd zijn. Het is ook heel moeilijk of goede schone fotoā€™s zonder reflecties te maken. Ik kan me voorstellen dat ze om vragen of stofjes e.d te voorkomen een filter gebruiken. Maar hoe je pusher volledig is weggesjopped, en de aansluitingen van je lugs compleet vervaagd zijn is eigenlijk niet goed te praten voor zoā€™n veiling. Gelukkig bleek het horloge in top staat!

2 likes

heel fijn verslag, zat hier al even op te wachten na deel 1!

Ik gok, maar dat maakt het niet beter, dat ze de reflectie hebben willen wegshoppen en daarmee niet anders konden dan de pusher weghalen ook.

2 likes