G.A. (GRAIL AANWINST)!! || Christiaan van der Klaauw - Planetarium || 3/3 || Laatste deel: Review en Conclusie

Dank voor deze zeer uitgebreide review, ik heb alle 3 de delen met veel plezier gelezen en genoten van de schitterende foto’s!! Ik hoop dat je dit schitterende horloge nog vele jaren mag dragen!!

1 like

En hier ook weer een super, super bedankt voor dit lekkere begin van het weekend.

Lekker leesvoer, en zoals al eerder gezegd, zo mooi, je enthousiasme en liefde spat er vanaf. :ok_hand:

En nog steeds: Wat een kunstenaar is CvdK toch!

Nogmaals gefeliciteerd!

O ja, had ik al iets gezegd in de trant van #ikwilookeencvdk ?:sunglasses:

1 like

Klopt, en dan nog hopen dat tijdens het verstellen alles soepel blijft verzetten en er niet ergens een tandwieltje vastloopt…

Overigens hoeft hij “maar” 365 klikjes per jaar verzet te worden, dus om aan die 5.000x te komen moet je hem erg lang stilleggen!

Dankjewel. Helemaal mee eens dat Christiaan een verbluffende klokken heeft gemaakt. Van zijn klokken zou ik graag meer willen zien. Mocht je een tip hebben waar ze te vinden zijn, houd ik me aanbevolen.

Heb je de moderne kisten gezien? Deze zijn nog imposanter:

Dank, dat hoop ik ook! Voor de duidelijkheid: we hebben het dan over aarde zon omwentelingen? Een paar omwentelingen van Saturnus ga ik niet meemaken, misschien 2…

Dankjewel!

1 like

In het “hoofdkwartier” van CvdK staan ze!
Naarden dus.

Wat een gave aanwinst zeg! Bedankt voor de prachtig gedetailleerde review en mooie foto’s!

Veel plezier maar dat zit helemaal goed lees ik!

1 like

Geweldige informatie, dank daarvoor. Grote klasse.:ok_hand:

1 like

Ja, of een optelsom van alle;)

1 like

Hmm, daar ben ik geweest. Er hing een klok, maar ik heb niet echt meerdere klokken gezien van Christiaan. Misschien naar vragen dat ze ze laten zien?
Welke klokken heb je daar gezien?

Dat zeker! Elke dag weer kijken hoe de planeten staan, bedenken hoe ze gaan staan en welke s avonds zichtbaar zullen zijn!

Ik heb dit jaar nog, op de oude locatie in Friesland, zowat alle klokken gezien. Die stonden en hingen daar door met name de gang en ontvangstruimte.

Wie weet… :wink:

1 like

Haha, heel leuk!

Die tandwielen komen erg bekend voor :rofl:

2 likes

Heel tof om te lezen :+1:

1 like

Klopt!.. bij mijn bezoek aan Christiaan van der Klaauw vertelde ze dat zijzelf bij een grote onderhoudsbeurt ook gewoon de pusher gebruikte om het horloge goed te zetten. Blijkbaar is er geen mogelijkheid (ja, het horloge demonteren) om het anders te doen.

1 like

Hmm, bij mijn weten wordt het horloge demonteert bij een grote onderhoudsbeurt? :thinking:
Bij mijn horloge is in elk geval níet duizenden keren op de Pusher gedrukt, zie deel 2:

1 like
  • per abuis dubbel antwoord gepost, mag verwijderd worden -

Prachtig horloge en mooi verslag!

1 like

Heerlijk enthousiast verhaal. Mooi hoor.
Geniet ervan zeg ik normaal, maar dat is nu al wel duidelijk het geval :upside_down_face::ok_hand:

De Trilogie zojuist gelezen. Fantastisch compleet en het enthousiasme spat er van af. Ik heb ervan genoten. En wat een bijzonder horloge heeft CvdK gemaakt! :ok_hand: Hulde. Geniet ervan.

Super leuk om te lezen! Heb interesse de brochure van Hans Noormans te lezen, maar mag als nieuw lid geen PBs sturen. Kan @Mauzer mij wel een PB sturen zodat ik mijn contact details kan delen?

Zou het waarderen :slight_smile: :star_struck:

1 like

Dankjewel!

Ik heb je en PB gestuurd :+1:

1 like