G shock keuze stress

Beste mede liefhebbers

Aangestoken door de leuke Casio royale die ik onlangs gewonnen heb ben ik op zoek naar een dikke g shock. Multiband 6 en tough solar zijn een must. Ik twijfel tussen deze twee:
Gw9400
Gxw56

Welke zou ik nemen en waarom?

Hierom.

2 likes

Als je een echt dikke G-Shock wilt, zou ik voor een GWG-1000 of GWF-D1000 gaan. Beide hebben saffierglas, en zijn als je goed zoekt voor een leuke prijs te vinden.

Van de modellen die je noemt, vind ik zelf de GW9400 het fijnst. Draagt prima, solar, en makkelijk te customizen

1 like

Zijn die horloges die jij noemt ook zo rond de 200 euro te vinden?

Ik vind hem wat aan de kleine kant dit horloge.

1 like


De Gxw56
En de gw9400
SY450
Daar is ook een groene versie van met zwarte display. Is dat te adviseren?

1 like

Nee die horloges zijn wel een stuk duurder.

Die GW9400 is het zwarte display wel erg moeilijk leesbaar

Jij bent aan de kleine kant.

:upside_down_face::wink:

Maar dat klopt, deze squares dragen erg klein.

1 like

Gewoon deze:

GW-M5610-1ER :+1:

Een klassieker en goedgekeurd door NASA voor space travel.

En ik zou niets kopen met negative display want die vind ik
slecht afleesbaar

7 likes

De GW-9400 rangeman is wel te vinden 2e hands rond de 200 euro, nieuw zo rond de 300 in de winkel.
Functies zijn onder andere barometer, hoogtemeter (gekoppeld aan de barometer), kompas, thermometer, zonsopkomst en ondergang etc. Rest van de functies zo’n beetje gelijk aan de GW-M5610 qua stopwatch, timer, tijd en multiband.
De GWG-1000 is ana/digi en heeft ook een kompas, barometer, thermometer en hoogtemeter, maar mist de zonsopkomst/omdergang functie van de 9400. Is wel flink zwaarder. In de winkel zo rond de 700 euro, op andere plekken goedkoper.
De GWF-D1000 is weer compleet digitaal, heeft een stalen behuizing onder het rubber (de rest is kunststof met een stalen achterplaat), heeft een dieptemeter, kompas, duiktimer en thermometer naast de standaard functies. Nieuw in aankoop varierend van 500 tot 1100 euro, beetje opletten waar je koopt. Puntje van aandacht, nog heel veel zwaarder dan de mudmaster GWG-1000.

Persoonlijke voorkeur: de GW9400 voor de functies, gewicht, prijs en afmeting.

1 like

Prima keuze en in ieder geval geen keuze stress meer m.b.t. allemaal overbodige functies …:+1:

2 likes

En even een vergelijkingsplaatje, met de klok mee van links boven, de GW-9400, GW-M5610, GWF-D1000, GWG-1000.

Voor dagelijks gebruik is een 5610 echt wel genoeg :smiley:

3 likes

Ik heb die laatst gepast en zelfs de verkoopster vond hem klein bij mij. Maar is er iemand die ervaring heeft met de gxw 56 King?

1 like

Ok negatieve display laat ik aan mij voorbij gaan. Is idd slecht afleesbaar

1 like

Wellicht is deze die je voorstelt met die raisin bracelet van @zulu een optie :thinking:. Standaard bandje was gewoon wat te kort :roll_eyes:

1 like

Dan moet je wel hele dikke polsen hebben.
Ik heb 17,5 a 18 pols en bij mij gaat het prima met de 5610

Een dikke 20cm. Kwam tot het vierde gaatje. Met moeite. Mijn bb58 zit echter weer als gegoten :slight_smile:

1 like

Dan kan je idd wel wat groter gaan dan de 5610
Is wel een van de kleinste G’s, voor mij perfect.

Heb hier nog een oude DW6900, zit ook lekker.
Maar een stuk dikker dan een 5610.

Misschien moet je dan toch voor een Rangeman gaan.
Kan je makkelijk hebben.

Die mariniers hebben toch allemaal polsen van 20? :grin:
Lijkt me sterk als die niet zou passen :thinking:

Lopen mariniers dan met een Rangeman? Dat maakt het wel extra interessant :wink:

1 like

Heb ik wel vaak gezien ja.
Vooral in de US.
Of de Mudman.

Ik ken hier iemand van Special Forces en die draagt een
Casio ProTrek PRW huppeldepup.
Die zijn ook erg robuust lijkt mij.