Juist
De vingers laten vet/vocht achter op de batterij waardoor deze zou kunnen gaan oxideren (of de contactonderdelen van het horloge)
Got it !
Nja goed,
Ben al eigenlijk aan het loeren voor een solar… ik merk dat ik de functies vaak gebruik. en wil niet steeds met de gedachte zitte ‘’ weer een stap dichterbij het vervangen van een batterij ‘’. Ookal is het maar een beetje moeite, moet wel goed gebeuren.
het word of een GW5000U of een GW5610
Ik ben fan van de 5610 en inmiddels ook van de 5610u. In deze *nv jas is hij mijns inziens perfect. De banden hebben de 80’s simpels niet en daardoor oogt hij rustiger en tijdloze. De rode rand en andere kleuren op het display complementeren het doffe donkere blauw goed. En in elk licht kleurt de band weer anders. Ik heb al grijs gezien, paars en meerdere tinten dof blauw.
Trouwens, ik merk dat ik steeds geïntrigeerder raak door de GPW-2000-3, de “olive drab”. Maar nog niet op het forum gezien. Is hier een eigenaar die wat foto’s en inzichten wil plaatsen over het draaggemak en de dagelijkse bruikbaarheid van dit ogenschijnlijk grote horloge?
Jongens, bedankt voor de antwoorden
Ik heb deze een tijdje gehad. Flink mishandeld maar daar had ie geen last van. Passing was perfect en de afwerking van de print ook. Alleen tussen de schakels een beetje temperatuurverkleuring.
Ik zit zelf ook al een tijdje te twijfelen over de titanium versie. Het schijnt alleen niet echt 100% titanium te zijn. Las iets over een waarde van 4.7 terwijl dat 4.5 zou moeten zijn. Geen idee wat dat betekent en of dat verschil heel groot of juist heel klein is.
Douanekosten heb ik nog nooit gehad bij Ali.
Ik heb er een liggen, en zal vanavond wel wat plaatjes neerzetten.
Ha ! Bedankt ! Toch nog iemand die de moeite neemt.
Dacht dat hier veel meer mensen zaten die mods via Ali hadden besteld.
Bedankt Dough !
Your welcome. Zitten er aardig wat hier ja maar ik zie ze nauwelijks voorbij komen.
Ik zal mijn 5 euro koningsdag aanwinst hier ook ff neer zetten. (Plus 5 euro voor een nieuwe batterij)
Zie ik het nou goed dat hij vrij scheef is ? Ik heb ze ook wel voorbij zien komen, vind het een vermakelijke naam SMAEL
Goeie koop haha, staat nog voor 85 euro op interwebs
Ja, dat klopt maar dat is niet erg, maar de afleesbaarheid is gewoon zowat niet af te lezen
Fototijd.
De GPW-2000 is vooral groot. 55mm breed, 60+mm lang, en dik.
Vooral veel stootkussen rondom, want echt zwaar is het niet, qua gewicht in de buurt van een GWG-1000 mudmaster en aanzienlijk lichter dan een GWF-D1000 frogman.
Het komt in een luxe doos met binnendoos ipv het standaard zeshoekige blik:
Qua gebruik is het een “korte mouwen horloge” of je moet de manchetknoop van je overhemd opendoen, anders past het gewoon niet (pols hier is 18,5cm).
Onder een beetje een referentie met een GW-5000.
Qua bouw is het allemaal best stevig uitgevoerd, een rammelvrije bevestiging van de band, de oranje binnenkant, daar zie je maar een randje van, want dat is echt maar een laagje van een milimeter dik aan de binnenzijde. De band is carbon verstevigd, maar aanzienlijk soepeler dan de band van de frogman en van de GW-S5600 die ook een carboninsert hebben, het zit meer in de buurt (maar wel weer steviger dan) de zachte banden van de duikers van Seiko.
Het is wel een staalplaat achterdeksel wat er opgeschroefd zit, maar door de bandaanzet en de hoek die de band maakt ten opzichte van de kast net zo goed draagbaar als de mudmaster, maar dan zonder “vleugels”.
Qua gebruik ligt de module erg dicht bij die van de GPS MR-G G1000 serie, maar je hebt links boven een UTC knop, een stopwatch die in secondes werkt maar wel 24 uur lang (MR-G doet 1/10e seconde en 24 minuten).
2 tijdzones in te stellen met de kroon (klik 1 en 2 bij het uittrekken), verder dus de stopwatch, timer en alarm.
Verder is er een bluetoothverbinding met allemaal leuke opties voor op de telefoon met de app, dan kan je waypoints vastleggen en dan op een kaartje kijken. Leuk voor een keer, maar voor echte tracking op GPS moet je een Garmin of iets dergelijks gebruiken, die zijn kleiner, lichter, prachtischer en wel binnen 30 uur leeg qua batterij.
De module is qua functionaliteit eigenlijk niet eens zo heel spannend, het enige wat het doet ten opzichte van de standaard G-Shocks is tijd instellen als je 5 seconden op de knop rechts onder drukt, dan wordt het GPS signaal ontvangen en wordt meteen je tijdzone goed gezet.
Wil je echt meer, pak een rangeman (GW-9400) voor op het land of een mudmaster voor op de kant en een frogman voor in het water.