G-Shock only II (Deel 1)

Dat het verschil niet merkbaar is ben ik het niet mee eens. Is naar mijn ervaring heel duidelijk merkbaar (tenminste bij die ik via Ali heb gekocht). Links misten soms in de hoekjes wat verf, bij de camo zat de print scheef, band piept en voelt minder glad dan de echte, verf beschadigd veel sneller.

De originele is aanzienlijk betere kwaliteit. Maar met die van Ali krijg je wel de looks voor minder.

Ik heb waarschijnlijk mazzel gehad , want ik kan geen enkele imperfectie vinden. Zal dan ook wel iets uitmaken bij wie je ze besteld.

5 likes

19 likes

Bestellen bij Ali is altijd een gok. Wel relaxed dat jij mooie exemplaren hebt gekregen.

Mijn camo zag er zo uit (het camopatroon was niet tot de randjes geprint en zag er dus heel goedkoop uit.

Inderdaad, dan knap je gelijk af.

1 like

Vanochtend voor het eerst gebruikt tijdens het surfen. Zit goed vast! Alleen waren er vrijwel geen golven. De intensiteitstest volgt dus nog!

12 likes

Thanks. Ik had het filmpje al eens gevonden en bekeken. Mijn conclusie is dat alle features die ik verwacht te gebruiken er niet in zitten.

Ik blijf het raar vinden dat ze een surfhorloge op de markt brengen die foutieve getijden weergeeft, alleen de huidige dag toont én wel hardlopen maar niet surfen kan tracken. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Een paar weken geleden zijn er weer twee nieuwe modellen uitgekomen van de GBX100 in andere kleuren.

Ik hoop dat dat betekent dat de firmware nog wel geüpdatet gaat worden. Hoewel Casio dat het afgelopen jaar blijkbaar ook niet heeft gedaan.

Bij ocarat in Frankrijk 400€
Zelf al daar gekocht en tevreden van de service

2 likes

GW-S5600U-1JF

Komt uit Japan, ben benieuwd wat erbij gaat komen aan invoerrechten (max. 12% dacht ik) :thinking:

8 likes

De alles kunder! Niet meer in bezit, @Mr_B heeft hem nu. Mis hem wel!
Misschien toch een G-shock weer aanschaffen?

6 likes

7 likes

Heren, iemand hier die weet wat een redelijke prijs is voor een zgan grijze Casioak? De prijzen die ik tegenkom lopen zo vreselijk uiteen dat het lastig is realisme te onderscheiden van opportunisme.

100 euro oid zou normaal moeten zijn.

1 like

Ik hou bij bestellingen buiten de EU toch eerder rekening met 25 procent extra. Vaak is dat redelijk accuraat, soms valt het alsnog tegen, heel soms valt het mee.

2 likes

Om en nabij de nieuwprijs dus, thx :+1:

1 like

Mijn ali camo is ook perfect, op YouTube staat een filmpje waarop te zien is dat de titanium uitvoering van de alie band gelijk is aan de originele titanium band van de limited uitvoering die 1500 euro kost.:sob:

5 likes

Als dit model ook op de europese/nederlandse markt gaat komen zou ik even afwachten wat hier de winkelprijs gaat worden.
En reken op een 4,5+21% invoerrechten als je buiten de EU wat haalt.
Bron.

1 like

De G-Shock champ :boxing_glove:

6 likes

Bedankt, ik denk dat het 4.5% invoerrechten en 21% BTW moet zijn (althans dat volgt uit de info uit jouw link). Dat valt nog enigszins mee: totaal ongeveer 25% extra aan invoerrechten + BTW. (€ 0.80 max. per horloge als invoerrechten lijkt mij wel héél weinig maar we gaan het zien).

Van dit model denk ik/gok ik dat die niet op de EU markt verschijnt maar de GW-5000U-1JF misschien wel.

1 like

De S5600U is voorlopig het goedkoopst volgens mij, prijs is wel excl. verzendkosten (en ca. 25% btw/invoer zoals eerder genoemd): https://www.sakurawatches.com/casio-g-shock-origin-gw-s5600u-1jf

Bij dezelfde aanbieder zijn overigens ook de andere nieuwe U modellen te bestellen.