G-Shock only III (Deel 3)

Vol verwachting keek ik naar mijn 2 squares vanmorgen en de een stond wel op wintertijd, degene waar ik de radio had uitgezet nog niet.
Nu heb je 3 settings voor zomertijd: on, off en auto. De instelling was de laatste en ik had gehoopt dat hij zelfs zonder time-sync naar wintertijd zou springen. Wat is dan het nut of de functie van die auto-setting?

En nog een paar… Maar de koffie was prima :slight_smile:

8 likes

Ik had alleen op de 5 rechtsonder DST aan staan. Die hoefde ik alleen even uit te zetten. Staat er niks in de handleiding? Welke squares heb je? Zijn de handleidingen op shockbase alweer beschikbaar?

On/Off/Auto heeft alles te maken met het wel of niet accepteren van de zomertijd/wintertijd data van het tijdsignaal en als de radio ontvangst uit staat om het zelf te regelen.

Bij On en radio ontvangst staat de zomertijd altijd aan.
Bij Off en radio ontvangst staat de zomertijd altijd uit.
Bij Auto en radio ontvangst staat de tijd zoals het signaal aangeeft.
En bij handmatig instellen zonder radio ontvangst doet Auto eigenlijk helemaal niks.

1 like

En daar maken we gretig gebruik van!

12 likes

Hahaha, goed bezig!

Ik heb hem ook om, maar de zon wordt wat lafjes. Gelukkig kan hij vanaf volgende week wat zon uren inhalen op Curaçao. :grimacing::sunglasses:

1 like

Nog 90 minuten de tijd, ……

3 likes

Is dit origineel Casio?

De bezel en band van aliexpress dus niet origineel.

Als ik al de originele bezel en band had kunnen kopen dan zouden ze niet op de 5610u passen als ik het goed onthouden heb.

13 likes

Goedemorgen!

En al 2 dagen op rij de G-shock om. :sweat_smile:

11 likes

De DW6900NASA237 :rocket: op de thuiswerkdag

14 likes

Het is dus wat @CADirk zegt. Ik had het idd al opgelost door dst op off te zetten.
Ik heb 2 x 5610U waarvan een met reverse LCD. Bij wijze van test draait er nu een al bijna een maand zonder time-sync om te weten wat zijn eigen kristalletje doet, tot dusver <1 seconde afwijking, bijna HAQ.
Volgende maand de andere checken en de time-sync aan/uit omdraaien dus.

3 likes

Nou, we zijn bijna een week verder en er is een nieuwe incoming :sweat_smile: Doei ruggegraat :laughing:

Kon ik niet voorbij laten gaan :ok_hand:t2:

20 likes

6 likes

Hahaha zoiets ja :rofl:

1 like

Stalen G shock pin!

18 likes

Gaaf ! Bij welk horloge kreeg je die ?

Deze

18 likes

WoW :heart_eyes:
Love it!