G-Shock only III

Mijn NA afkomstig uit Japan is binnen en hij is gewoon NOS😎, helemaal orgineel met orginele houder en doosje waar vind je dat nog?
Na 4 weken geleden de DW-6600pc5 te hebben aangeschaft was ik zo verkocht aan dit model dat ik de orginele DW-6600-1V er ook bij wou hebben en dat is mij gelukt🙏

:smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Coole G-Shock! Is dit het model dat de US Navy Seals gebruikten?

1 like

Vintage DW-5200 “hero” voorzien van nieuwe bezel en band.

40 jaar oud en kan weer mee doen :raised_hands:

19 likes

Allebei dikke GShocks heren ! De 5200 wint het wel van de 6600 maar dat komt omdat ik in fase square zit :slight_smile: Waarom hero voor de 5200 ?

2 likes

Toen ik net begon met de hobby en een flinke partij horloges binnenkreeg, zat daar een replica metalen g-shock bij. De foto laat ik uiteraard niet zien, maar ik heb er flink van geleerd. Desondanks intrigeerde het horloge mij ook wel. Inmiddels ben ik veel verder met de hobby en bleef de gedachte van een square g shock om mijn pols toch wel in mijn hoofd spoken.

Nu ben ik eindelijk weer aan de g-shock begonnen. In het zwart oogt hij eigenlijk erg klein met zn 43mm. Ik ga zoeken naar een goudkleurige metalcase en ga eens kijken hoe dat staat.

Als dit een geslaagd project wordt, is de gmw-b5000 in het zilverkleurig de volgende stap.

En mag ik vragen welke g shock rond de 50 mm zit? Dat zou misschien een werkhorloge kunnen worden. Alvast hartelijk dank voor de gedane moeite.

6 likes

Bijna allemaal :grin:

Probeer anders de DW6900 classic of de solar versie ervan, die is behoorlijk fors op de pols. Ik heb em ook :+1: Anders is de 7900 ook nog een optie. Die is nog ietsje groter dan de 6900.

1 like

Zie onderstaand stukje van het web :grinning: :+1:

G-Shock fans will know this as the G that saved the whole range, after lacklustre sales of the DW-5000 and WW-5100. G-Shocks may have ceased to exist at this point, but along came the DW-5200 to save the game…or, more accurately, a clever television commercial that finally sold the vital US market on the quality of the G-Shock range.

To sell the indestructibility of the watch, Casio had a hockey player hit the watch into a goalie’s glove and show it still working, and intact.

It seemed to work; G-Shocks have been made ever since and a variation on the original style, the 5600, is still in production.

En de betreffende reclame:

5 likes

Het ligt er aan wat voor werk je doet en hoe hufterproof het moet zijn natuurlijk, en welke functies je wil hebben.

Voor een maatje groter met “alles erop en eraan” zou ik toch naar een Rangeman GW-9400 kijken:

Mochten de standaard kleuren niet bevallen, Casio bezels en banden zijn er in diverse varianten aftermarket ook wel te krijgen (engels verkooppunt van onderdelen)

https://www.tiktox.com/search?q=9400

1 like

Mooi stuk, bedankt ! Dankzij een ‘clever televison commercial’ kunnen wij vandaag de dag nog altijd deze fantastische horloges kopen :grin::muscle:t2:

1 like

40j oud eigenlijk toch te gek om te horen hé!

3 likes

De GA700 is een mooi groot ( 53mm ) horloge, misschien is dat wat ? Of zoek je er 1 met veel functies. Zelf vind ik een GA-B001 ook nog wel iets. Niet dat ik em nodig heb maar iets trekt me in dit horloge :sweat_smile:

1 like

De GX56BB is dat ook iets?

Heeft iemand deze al? Een square digitale leek me wel wat :slight_smile:

1 like

Als je een square zoekt met rond of meer dan 50mm dan is de GX wel de beste optie. Of het iets is ? Met Solar en AutoBack Light zit je in ieder geval wel prima :+1:t2:
De GXW kost trouwens ietsje duurder maar dan heb je ook Multiband 6, hoef je ook je horloge niet meer op tijd te zetten, doet ie heulemaal zelf.

1 like

Bestaat er ook een stalen g shock square in die afmetingen ongeveer? Mag best iets duurder zijn.

1 like

Thnx!

Dat heb je helemaal goed. In de film American Sniper wordt deze ook gedragen door Chris Kyle
:sunglasses::point_down:

5 likes

Dat klopt!

Hier zijn de meningen sterk oververdeeld, maar goed over smaak valt niet te twisten.

2 likes

12 likes

Voor zover ik weet niet, je kunt zoeken tussen 5589 GShock horloges, misschien vind je wat :slight_smile:

1 like

Ik blijf deze zooooo gaaf vinden! Ook de stalen Casioak!

Maar is het staal ook krasvast? Of zie je toch best snel krasjes erop?

Valt heel goed mee, ze kunnen letterlijk tegen een stoot.

Ze zijn uiteraard krasgevoeliger dan de resin varianten maar hier buiten wat deskdive sporen op de sluiting en hier en daar een haarlijntje op de band valt het goed mee :ok_hand:t3:.

Plaatje voor de sfeer:

12 likes