G-Shock only III

En een plaatje is het :point_up_2:

1 like

Ik doe mee, gewoon als extra bevestiging.
:joy:

a

8 likes

Precies 2 maanden geleden op 6 nov de DW-5040PG (links) op tijd gezet.
Vandaag 6 Jan loopt hij nog steeds exact hetzelfde,
echt ongelooflijk gewoon :smiley:

Zou bijna denken dat ze er stiekem een MB6 antenne hebben ingebouwd :grin:

15 likes

Je zou het bijna denken hé :grinning_face_with_smiling_eyes: leuke combi zo :+1:t2:

2 likes

Van 5610u naar 5000u gegaan, wat een verschil :fist:t3:

1 like

Vertel ! Wat is er beter aan de 5000 ?

Een 5610 heeft een resin kast en een geborstelde stalen achterplaat die met 4 schroefjes vastzit, een 5000 heeft een volledig stalen DLC kast en schroefdeksel. Beide hebben wel een zachte bezel en een min of meer vergelijkbare standaard band (die van de 5000 is iets zachter, maar niet echt spectaculair beter).
En de 5610 heeft een rode lijn en een iets ander patroon rond de zonnecel, waar dat de 5000 wat rustiger is in grijs.

4 likes

Zo te zien loopt hij wel een paar maanden achter :crazy_face:

2 likes

Vooral in prijs :grin:

Vind hem beter op de pols door de andere deksel, iets meer gewicht en de band vind ik een stuk comfortabeler.

2 likes

Dat ook natuurlijk, maar vind het bedrag nog meevallen.

1 like

Ok, iets meer comfort dus voor jou. Misschien dat ie er 1 deze maanden nog komt dan, ik ben wel benieuwd want ik hoor er meer goeie verhalen over. Ik vind de 5610 niet verkeerd zitten, draagt fijn en is praktisch hetzelfde uiteraard. Kheb net op plaatjes de 5000 en de 5610 naast elkaar gehouden en de 5000 oogt rustiger wbt display maar het rooie lijntje bij de 5610 trok meer. Potdikke wat lastig weer :sweat_smile:

1 like

:grin:
Helaas, kan je de maand en dag niet switchen bij de oude module van de GW-5040

Daarom laat ik ze gewoon op de standaard notatie staan.
Het is leuk als je er gewoon 1 hebt, maar soms verwarrend als je meerdere G-shocks hebt :joy:

2 likes

De DW-5040PG-1JR, GW-M5610U-1ER en de GW-5000U-1ER v.l.n.r.
De verschillen lijken op het eerste oog en gevoel niet zo groot, maar voor mij toch groot genoeg om ze alle drie te willen hebben:

13 likes

Triootje hoor :crazy_face:

2 likes

Ik hou ervan :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:.

1 like

Als ik er maar 1 mocht houden, zou dat de 5000U zijn. Die is door zijn stalen core wat robuuster en voelt ook zo. En de band is iets soepeler.

2 likes

Dat klopt wel, de 5000U lijkt iets helderder en beter afleesbaar onder scherpere hoeken.
Maar op de foto doet het licht en de hoek ook wel iets.

Dat klopt wel, de 5000U lijkt iets helderder en beter afleesbaar onder scherpere hoeken.
Maar op de foto doet het licht en de hoek ook wel iets.