G-Shock only III

Klopt. Maar daar is de prijs dan ook naar :wink:.
Voor het geld voldoet het echter meer dan prima en boven verwachting :+1:t3:.

Dit is “het hogere segment” en dat is duur.
Aan de andere kant eigenlijk nooit gedoe ermee en ik ga hier minder voorzichtig mee om dan met een automaatje van Citizen (NY0040) bijvoorbeed.
Het enige waar ik wel op moet letten zijn ritssluitingen, als ik wat uit een binnenzak haal dan rammelt er nog wel eens een strook aan metalen tanden langs de bezel en er zijn nu wel wat puntjes zichtbaar in de coating.

8 likes

Qua afwerking en constructie de minst indrukwekkende van de G-steel reeks.
Holle bracelet links, bevestiging met schroeven in het resin ipv quick release spring bars, simpele knoppen zonder brushing of relief.
Er is duidelijk bespaard tov de erdeee versies.

1 like

GST modellen zijn altijd gedeeltelijk van resin.
Zelfs de MT-G reeks is niet full metal.

Het is niet zo moeilijk.
Ik haal de fakes er altijd makkelijk uit.

Zelfs de goedkoopste Casio’s worden nagemaakt.

Dat is leuk, maar wanneer je op mp adverteert met originele foto’s maar een fake opgestuurd krijgt is het toch lastiger kan ik je zeggen.

Vind het nog altijd vreemd dat deze geen volledig oplichtende uurmarkers heeft, zoals de meeste duikhorloges.
Zichtbaarheid onder water is prioriteit op een duikhorloge…
Niet dat ik duik, maar hou van goede lume…:smiley:

Duidelijk fake.
Er zat waarschijnlijk zo een transparante sticker met een rood lijntje op de achterzijde.
Catawiki is niet te vertrouwen.

1 like

Inderdaad, het wemelt er van de namaak, knappe “experts” hebben ze daar in dienst…

2 likes

Dat hoeft zelfs niet.
Gewoon op foto pik je ze er al uit, het is niet moeilijk…

Verder ook de transparante sticker achteraan met de rode lijn, en de manuals met niet overeenstemmende modulenummer.
Zwarte blikken met felzilveren belettering zijn ook een “red flag”

1 like

Voor 300 euro vind ik het alle waar naar zijn geld.

Vergeleken met mijn gemiddelde Casio is het goed afgewerkt.

11 likes

Aardige collectie :+1: Welke Casio zou je het eerste opnieuw kopen, mocht je deze collectie (god verhoede) kwijt raken?

1 like

Haha, goede vraag.

De Casio Oceanus zou ik echt missen. Dat is een echt uniek en goed horloge.

2 likes

Iedere keer als ik naar mijn G-Shock keek, ergerde ik me kapot aan de kijkhoek van de 5610u. Dus die mocht na twee weken weer vertrekken.

Omdat ik vind dat een horlogekistje wel een G-Shock moet bevatten, heb ik vandaag de B2100-1AER besteld die als het goed is morgen al binnen komt :slight_smile:

12 likes

Geen last van, voor die afstand heb ik sowieso een bril nodig.

9 likes

De definitie van kijkhoek is onder welke hoek ernaar gekeken kan worden :wink: en dat is dus niet haaks. Dan is er niks aan de hand, maar:

8 likes

Die wil toch wel onder een flinke hoek :slight_smile: alleen het negatieve display…

3 likes

Leuk ding! Mijn oog valt er ook wel eens op.