G-Shock only III

Die kom ik in diverse threads ook regelmatig tegen.

Maar welke scotch-brite is bv het meest geschikt om te passen bij de originele finish?
Zo fijn mogelijk?

Voor de face dacht ik bijvoorbeeld ook aan fijn nat/droog schuurpapier op een blokje…

Ik ben wel handig maar als ik denk het te kunnen verkl*ten laat ik het liever zo :innocent:. Stoort ook niet zo erg. Alleen in bepaald licht.

Ik zal straks even langs de vakken lopen als het iets rustiger is… ik meende dat we maar 1 soort voor metaal hadden. Ik meende ergens gelezen te hebben dat het hele horloge gedemonteerd moet worden en afgeplakt voor je los gaat. Ik heb thuis ook nog scotsch brote voor metaal liggen en nog een kast die wel een flinke schuurbeurt kan gebruiken :slight_smile:

6 likes

Dat is altijd het makkelijkste :rofl:

1 like

Nog ff een uurtje uitzingen :ok_hand:t2:

7 likes

En veiligste :nerd_face:

1 like

Eens kijken wat ik dit weekend kan testen… Zou aluminium hetzelfde effect geven als rvs? En het schuursponsje… iemand die al eens geprobeerd?

1 like

Ben wel benieuwd, heb ook nog een b5000 met wat kleine beschadigingen…

De witte ook nog (ze hadden er nog 1) - :innocent:

Hetzelfde effect weet ik niet :thinking: Aluminium is zachter als RVS.

NA…!
“Vroegah” in mijn tienerjaren regelmatig een G-shock gehad. Ik heb het nu over eind jaren 90… toen was ik al fan, echter de horloge hobby bijna 20 jaar uit het oog verloren.

Sinds kort weer een collectie aan het opbouwen, met name premium merken, echter een gave G-shock kan natuurlijk niet ontbreken!

Dit exemplaar van een alleraardigst HF lid overgenomen. Positief verrast, ik was even bang dat na al het R-geweld in de collectie hier geen voldoening meer uit te halen was. Integendeel… Echt een kek ding, en… de kleuren zijn irl. niet zo heftig als op de foto :grinning: :boom:

20 likes

Mooie uitvoering, klaar voor de zomer!
Proficiat :rainbow:

2 likes

:green_heart:

18 likes

17 likes

Klus horloge om… nu de klussen zelf nog

7 likes

11 likes

Mooi weer om deze weer eens vol te tanken.

10 likes

Lekker weertje zo zeg!

12 likes

Klus en tuinierhorloge vandaag.

9 likes

Fijn kleurtje :smile:

Zwart is het weer geworden vandaag :+1:t2:

12 likes

Voor mij ook de zwarte vandaag…
Fijne dag!

10 likes