G-Shock only III

Na een lange tijd na denken of ik het wel of niet ga doen, heb ik toch de knoop doorgehakt. De gw-m5610-1er was een van mijn beste horloges die ik heb gehad en altijd met plezier droeg. Aan dat ding en gaan met die banaan. Nou vond ik hem wel stiekem toch altijd een beetje te druk qua kleur en dat hij soms speelgoed ish oogt. Maargoed tough solar deed het m. Had daarvoor een DW-5600 maar die oogde al helemaal speelgoed achtig.

Het jammere van de gw-m5610-1er was dat de gesp ook zo overdreven groot was en uit proportie. Maargoed. Lang verhaal kort. Altijd al een voorkeur gehad voor positive displays en absoluut GEEN negative displays wegens het moeilijk kunnen zien hoelaat het is. Uit eindelijk toch gekozen voor de GW-M5610-1BER ! Ontzettend blij mee! Ook de kleine gesp wat ik niet had verwacht dus aangenaam verrast :smiley:

ja je ziet wat moeilijker de tijd erop. Maar dat went wel. Wat is dit een strak ding en wat ziet hij er serieuzer en stoerder uit zonder alle poespas kleuren! Genieten maar ! :sunglasses:

13 likes

Goeie keuze !! Display is prima te lezen zo en je went er ook snel aan :ok_hand:t2: ik had zelf vorig jaar ook ongeveer zo 1 besteld maar retour gestuurd omdat ik het display niet goed af kon lezen. Vond ik in mn la een DW5600 HR1, met negatief display en later nog een GW B5600 HR1 gekocht op het forum :joy::joy: Dus negatief is positief :thinking:

2 likes

hahah oh oh oh. Dit heeft mij heel erg laten twijfelen. echt iets te laat de knoop doorgehakt. ik heb veel gedaan met mijn GW-M5610-1ER. Jammer dat ik de 1BER niet TOEN al had gekocht. maargoed it is what it is. mooi genieten van mijn nieuwe buddy. andere eruit, en deze erin :slight_smile: !

1 like

8 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Als je 'm onder een rechte hoek fotografeert lijkt het inderdaad of het scherm zeer goed afleesbaar is maar ik vond het negatieve TN scherm in veel situaties zwaar tegenvallen in de praktijk dus heb ik 'm verkocht. (Het negatieve STN scherm van de full metal gold is een stuk beter afleesbaar). Maar goed voor de prijs kun je je er geen buil aan vallen om 'm iig een keer uit te proberen. :wink:

Classic 5610 met rode streep ook verkocht want mindere klik (je ziet 'm ook een beetje te vaak m.i). Als standaard squares vind ik de GW-5000U en superlichte GW-S5600U (JDM, titanium achterkant) het fijnst en de silver & gold full metal squares het mooist maar die zijn nogal zwaar.

Ik ben nu naar een MT-G aan het kijken… :thinking: :money_mouth_face:

Op Chrono24 zal je daar ook fluctuering in zien door simpelweg marktwerking, maar vanuit G-shock zelf is dat niks anders dan marketing. Tot een bepaalde hoogte kom je natuurlijk prima weg met andere materialen en misschien een hoeveelheid oplages, maar de rest is simpelweg conditionering. In deze video zie je dat heel goed uitgelegd worden vanaf 1 minuut 32. https://www.youtube.com/watch?v=Q9nfFRHW354

Net zoals veel andere merken dus.

4 likes

5 likes

Met de taxi :taxi:

14 likes

4 likes

Vind ik verschrikkelijk moeilijk afleesbaar… Kan mijn ouderdom zijn?

Ik moet zelfs steeds een loupe gebruiken als ik eentje voor een klant moet juist zetten…leesbril is onvoldoende… :wink:

1 like

Inderdaad, ook voor mijn ogen. En de lume is zwak. Maar ik vind het nog steeds leuk!

Op staal gezet

3 likes

Vanwege mijn trust level mag ik niet openlijk een horloge aanbieden maar ik ben in het bezit van een gloednieuwe G-Shock waar ik van af wil omdat hij niet in mijn collectie past. Denken jullie dat het wordt getolereerd als ik bereid ben om hem met een licht verlies hier aan te bieden, oftewel ik doe dit enkel om centen te hebben om alsnog een G-Shock te kopen dat in mijn collectie past.

Mijn vrouw had voor kerst 2 horloges voor mij gekocht waarvan er 1 perfect in mijn collectie past (omdat ik een type nummer doorgaf) en nog 1 als verrassing maar ik heb enkel inverted schermen en dat model is wel speciaal enzo maar mijn neurose zorgt ervoor dat ik hem niet eens in mijn horloge kist wil hebben hehehehe.

Wat zouden jullie doen?

p.s. op marktplaats krijg ik enkel onzin biedingen want ik weet zeker dat zij hem willen flippen voor winst.

Heb je er misschien meer fotos van ?

1 like

Je kunt contact opnemen met de beheerder, ik denk dat ik het antwoord wel weet maar nooit geschoten is altijd mis…

2 likes

Ik mag me hier inmiddels ook melden na spontane aankoop van dit beest gistermiddag :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Mijn gwb5600hr met een gmwb5000tva mod :ok_hand:t2:

16 likes

Gefeliciteerd heel mooi.:+1:

1 like